نمایشگاه کتاب -113/

روایت ضارب ماموستا شیخ الاسلام در «خاطرات یک تکفیری»

کتاب «خاطرات یک تکفیری» پرفروش ترین کتاب غرفه ی دیده‌بان به خاطرات ضارب ماموستا شیخ الاسلام پرداخته است.
کد خبر: ۲۳۹۲۲۷
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۰ - 13May 2017
روایت ضارب ماموستا شیخ الاسلام در «خاطرات یک تکفیری»

قاسمیان مسئول غرفه موسسه راهبردی دیده بان که در سی امین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران حضور دارد در گفت و گو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس با اشاره به جدیدترین و پرفروش ترین عنوان کتاب این موسسه، اظهار داشت: کتاب «خاطرات یک تکفیری» خاطرات لقمان امینی یکی از اعضای گروه توحید جهاد است که وی ضارب ماموستا شیخ الاسلام هم بوده و پس از دستگیری توبه کرده و خاطراتش را در قالب کتاب نوشته است.

وی افزود: این کتاب نشان می دهد که جوان اهل سنتی که به ساخت مسجد کمک می کرد و بزرگان محله از او خواسته بودند که پیش نماز مسجد باشد طی چند سال در اثر تماس با تکفیری ها بزرگترین عالم غرب کشور را ترور می کند.

قاسمیان تصریح کرد: کتاب نثر روانی دارد و شامل نگارش لحظه به لحظه وقایع و اتفاقات حضور نویسنده در گروه تروریستی است که می تواند برای خواننده جالب باشد. به خصوص که حالات و تفکرات اعضا را نشان می دهد چنانچه خود نویسنده در لحظه ترور ماموستا دچار شک و تردید شده و با خود می گوید که آیا کار درستی انجام می دهد یا نه. و یا در بخشی از اثر توضیح داده است که برای تامین هزینه های مالی و برای سرقت وارد یکی از شهرهای مرکزی کشور می شوند اما دو روز گرسنه می ماند چرا که مواد غذایی فروشگاه ها را حرام می دانستند.

مسئول غرفه موسسه دیده بان با اشاره به دیگر کتاب این مجموعه گفت: کتاب «فریب در فرقه ها» کتاب دیگری است که به فعالیت فرقه هایی می پردازد که پس از پیروزی انقلاب اسلامی توسط کشورهای استعماری شروع به فعالیت کردند. کتاب به صورت قابل درک شیوه های جذب فرق به صورت گام به گام جمع آوری کرده است که خواننده می تواند با خواندن آن برای همیشه از تبلیغات فرقه ها مصون بماند.

وی تصریح کرد: کتاب «اسرای فاتح» خاطرات ابوالفضل کریمشاهی از اسرای 8 سال دفاع مقدس است که ابتدای جنگ اسیر و در تبادل اسرا آزاد شد. ایشان در 8 سال حضورش با حجت الاسلام ابوترابی و کسانی که در اردوگاه های بعث کار فرهنگی می کردند دوستی داشته است و فضای آنجا را با نثری روان تعریف کرده است.

قاسمیان با اشاره به دیگر کتاب های چاپ شده در حوزه گروه های تروریستی و فرقه ها گفت: کتاب «گورستان شورشی ها»، «فتنه 60» که گذری بر پرونده منافقین در دهه 60 است، «از حجاز تا شام» جریان القاعده و داعش را با زبانی عام فهم توضیح می دهد و کتاب «سازمان های تبشیری صهیونیستی» که با نام مسیحیت اقدام به عضوگیری در گروه های تروریستی می کند از جمله کتاب های دیگر ما است.

مسئول غرفه دیده بان به استقبال خوب مردم از کتاب های این غرفه اشاره کرد و بیان داشت: اگرچه موضوعات کتاب های ما بیشتر درحوزه سیاسی و امنیتی است ولی برای بسیاری از مخاطبان جذاب است و گاها تیپ ها، رده های سنی و قشرهایی از ما خرید می کنند که تصور می کنیم علاقه ای به این موضوعات نداشته باشند.

وی همچنین از رونمایی کتاب «بن بست در استراتژی، شکست در تاکتیک» اشاره کرد و گفت: این کتاب به عملکرد منافقین از ابتدای پیدایش تا وضعیت آن ها در سال 95 اشاره دارد. پیش از این نیز کتابی با همین عنوان توسط سردار شعبانی نوشته شده بود که این کتاب ویرایش جدید آن است.

قاسمیان تصریح کرد: مقدمه ای از سردار «محمد حسین باقری» رییس ستاد کل نیروهای مسلح و نیز نظرات جمعی از فعالین حوزه مبارزه با جریان نفاق به کتاب ضمیمه شده است.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها