سردار شادمانی تاکید کرد؛

افزایش سطح بصیرت لازمه‌ی حضور در انتخابات/ جوانان وقایع منطقه را رصد کنند

سردار علی شادمانی از فرماندهان دوران دفاع مقدس شناخت وقایع و جریان‌های اطراف کشور را میان همسایگان از اولویت‌های مطالعه و دقت جوانان برشمرد و از آنان خواست تا عمق مطالعات خود را برای رفع نیاز کشور به آگاهی و بینش افزایش دهند.
کد خبر: ۲۳۸۳۴۹
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۹ - 06May 2017
شناخت و درک وضعیت حساس کشور/تقویت دین با رجوع به علما و مراجع/ بالا بردن سطح بصیرت برای حضور در انتخابات
«سردار علی شادمانی» از فرماندهان دوران دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، با بیان اینکه جامعه امروز نیازهای متنوعی به مطالعه دارد، اظهار داشت: امروز از جمیع جهات، کشور به انسان‌های دانشمند با بینش عمیق نیاز دارد لذا عده‌ای در این راستا در مسیر و کسوت نظامی‌گری قرار می‎‌گیرند که باید دانش نظامی را در عالی‌ترین درجات فراگیرند و عده‌ای‎ دیگر هم در مسیر مهندسی، کشاورزی، فناوری‌های مختلف، که این دسته از عزیزان نیز باید در مسیر بینش مشخصی قرار گیرند و صرفاً به دنبال مدرک نباشند تا بتوانند کشور را بسازند.

وی افزود: عده دیگری در مسیر دین و دینداری و عرفان و فلسه می‌روند که بلامانع است و هر کسی در مسیر زندگی از نظر شغلی که در آن قرار می‌گیرد باید با سوادترین و متخصص‌ترین باشد؛ اما عامه مردم به دلیل اینکه کشور ما امروز یکی از حساس‌ترین کشورهای دنیاست باید هر ایرانی از محیط پیرامونی خود مطلع باشد.

این فرمانده دوران دفاع مقدس بیان کرد: امروزِ در محیط پیرامونی کشورمان، بازیگران مختلفی حضور دارند. عده‌ای از این بازیگران با هم همکاری دارند مثلا می‌گویند شورای همکاری خلیج فارس. جوانان و مردم ما باید بدانند این گروه‌ها به دنبال چه هدفی هستند و این شوراها چه اهدافی را دنبال و قدرتمندان غربی و آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها در منطقه چه اهدافی را پیگیری می‌کنند.

وی با اشاره به دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری کشورمان، بیان کرد: چند روز دیگر انتخابات مهمی را پیش و رو دارم. اگر انتخاب درستی صورت نگیرد و کشور را به دست آدم نااهلی دادیم این انتخاب بر اساس بینش کم صورت گرفته است. ما تا ابعاد مختلف را مطالعه نکنیم، نمی‌توانیم انتخاب درستی داشته باشیم.

این فرمانده دوران دفاع مقدس با اشاره به بیانات رهبر انقلاب، گفت: امام خامنه‌ای فرمودند: «اگر انتخاب بر اساس بصیرت و بینش باشد، انتخاب درستی است ولی اگر بر اساس شهوت و نفسانیت و گروه‌بازی و باندبازی باشد عاقبت درستی ندارد» بنابراین جوانان ما باید در تمام ابعاد شناخت و آگاهی کافی داشته باشند.

سردار شادمانی افزود: دشمن امروز در دین و اعتقادات مردم به شدت شبه‌افکنی می‌کند؛ وقتی جوان ما اطلاعات دقیقی ندارد بلاتکلیف می‌ماند و به سمت دشمن می‌رود. جوانان ما باید با مطالعه، به شدت در بعُد دینی اعتقاداتشان را تقویت کرده تا بتوانند در برابر تهاجم دشمن ایستادگی کنند.

وی علما را راهنماهای قابل‌اعتماد دانست و تصریح کرد: مراجع دینی و علما بهترین راهنمای ما و دلسوز مملکت هستند. این شخصیت‌ها که در لباس روحانیت قرار دارند امین مردم هستند. متدینین نیز در بعُد سیاسی و فرهنگی و اقتصادی راهنماهای قابل قبولی هستند چون این افراد شخصیت‌هایی هستند که خیانت نمی‌کنند و درست را از غلط تشخصی می‌دهند. کسی که در مسیر دین است، دین او، باعث می‌شود مردم را درست راهنمایی کند از این رو، طبیعتاً کتابی که توسط این اشخاص مورد تایید قرار می‌گیرد باید مورد اطمینان جوانان نیز باشد.

انتهای پیام/121
نظر شما
پربیننده ها