سردار اکبرشاهی:

کلاهبردار حرفه‌ای توسط پليس راه آهن دستگیر شد

رئیس پلیس راه آهن کشور از دستگیری یک کلاهبردار حرفه‌ای خبر داد و گفت: متهم سابقه‌دار و با جعل عنوان اقدام به کلاهبرداری می‌کرد.
کد خبر: ۲۳۷۸۶۲
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۲ - 02May 2017

کلاهبردار حرفه‌ای توسط پليس راه آهن دستگیر شدبه گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، سردار «علیرضا اکبرشاهی» رئیس پلیس راه آهن کشور در تشريح اين خبر گفت: یکی از مسافران با مراجعه به کلانتري مرکز پليس راه آهن تهران اظهار داشت که فردی با معرفی خود به عنوان پليس بیان داشته می‌تواند برايش بليت ارزان‌تر تهيه کند که در پی این ادعا، مسافر کارت ملی و مبلغ 100 هزار تومان وجه نقد در اختيار وی قرار داده و اما از فرد مذکور خبری نشده است.

وی افزود: پس از مدتی مجددا فردی با مراجعه به دفتر پليس سالن ايستگاه راه آهن عنوان داشت که به فردی که خود را از عوامل حراست راه آهن معرفی کرد اعتماد و به قصد تهيه بليت ارزان‌تر، کارت عابر بانک به همراه رمز را در اختيارش قرار دادم و پس از انتظار در سالن مسافران و عدم مراجعه فرد مذکور متوجه خالی شدن حساب خود به مبلغ 4 ميليون و 500 هزار تومان شدم.

رئیس پلیس راه آهن کشور ادامه داد: در اين رابطه پرونده‌های متشکله به منظور بررسی تخصصی، شناسايی و دستگيری سارق کلاهبردار، تحويل پلیس آگاهی راه آهن شد که در تحقيقات اوليه، مأموران بلافاصله نسبت به اخذ تصاوير دوربين‌های مدار بسته سالن ايستگاه اقدام و مشخص شد سارق هر دو پرونده، يک نفر است.

این مقام عالی انتظامی ادامه داد: طی استعلام از موارد مشابه در سنوات گذشته، مشخص شد فرد مذکور اوايل سال گذشته با همين شيوه اقدام به کلاهبرداری و ضمن دستگيری به زندان منتقل شده است.

سردار اکبر شاهی تصريح کرد: در ادامه روند بررسی پرونده، ضمن شناسایی تصوير متهم، مراتب به مبادی ذيصلاح و ساير يگان‌های پليس راه آهن کشور اعم از پليس پايانه‌های مسافری (اتوبوسرانی)، پليس فرودگاه و ... به منظور هوشياری و پيشگيری از تکرار موارد مشابه ارسال شد.

رئیس پلیس راه آهن اشاره کرد: همزمان با روزهای پايانی سال گذشته، متهم با علم به اينکه مردم به قصد تهيه بليت به سالن مسافران مراجعه می‌کنند، با نيت اقدام مجرمانه وارد سالن ايستگاه شده که با هوشياري مأموران شناسايی و دستگیر شد.

رئيس پليس راه آهن تهران اضافه کرد: متهم دارای سوابق کيفری متعددی در زمينه کلاهبرداری است، به طوری که در مرحله تحقيقات تکمیلی و ميدانی مأموران دايره آگاهی اين پليس در اماکنی که احتمال حضور کلاهبردار متصور بوده، مشخص شد؛ متهم در بيمارستان امام خمينی (ره) نيز اقدام به کلاهبرداری‌های متعددی کرده است.

سردار اکبر شاهی بیان کرد: در اين رابطه نیز متهم دارای 7 فقره سابقه کيفری به اتهام کلاهبرداری در شهرهای مشهد، تبريز، اردبيل و تهران است.

وی گفت: پس از تشکیل پرونده متهم تحویل مراجع قضائی شد.
 
انتهای پیام/211
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار