آیت‌الله نوری همدانی:

تمام مردم باید در انتخابات به میدان بیایند

استاد برجسته حوزه علمیه قم گفت: باید سعی کنیم که همیشه مردم در صحنه باشند و در انتخابات باید تمام مردم به میدان بیایند.
کد خبر: ۲۳۷۴۶۸
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۷ - 29April 2017
تمام مردم باید در انتخابات به میدان بیایند

به گزارش دفاع پرس از قم، آیت‌الله حسین نوری‌همدانی ظهر امروز (شنبه) در دیدار جمعی از مدیران کل و روئسای سازمان‌های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور با اشاره به نعمت‌های خداوند اظهار داشت: زمانی که انسان‌ها متولد می‌شوند، استعدادهای زیادی در وجودشان است و آن‌ها باید از این استعدادها استفاده کنند.

وی ادامه داد: خداوند کتاب‌های آسمانی را نازل کرده است تا مردم قدم به قدم به کمال و شایستگی برسند، در قرآن کریم 750 آیه در مورد خداشناسی است، امام علی(ع) در نخستین خطبه نهج البلاغه، قدم نخست معرفت را خداشناسی عنوان کرد.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: همه اجرام آسمانی در حال حرکت در مدار خاصی هستند و تصادفی بین آن‌ها به وجود نمی‌آید، این نشان می‌دهد که یک خالق دانایی این اجرام را خلق کرده است و آن‌ها را اداره می‌کند.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به توحید اظهار کرد: خداوند شب و روز و فصل‌های چهارگانه را خلق کرده است تا مردم درس توحید را یاد بگیرند، اگر این عالم منظم نبود، عالمان نمی‌توانستند که پدیده‌های نجومی را با دقت پیش بینی کنند.

وی ادامه داد: انبیا و ائمه معصومین (ع) سعی کردند که افراد بصیری را تربیت کنند، افرادی که در مقابل باطل مقاومت داشته باشند، با ایمان، علم، تقوا و توکل به خدا این افراد تربیت شدند و در مقابل جبهه باطل قرار گرفتند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: امام حسین (ع) نشان داد که یزید منحصر به یک نفر نیست، انقلاب اسلامی ایران شعاعی و پرتویی از جریان کربلا است، امام خمینی (ره) افرادی را برای مقاومت در برابر باطل مجهز کردند.

آیت‌الله نوری‌همدانی با اشاره به صحیفه نور اظهار کرد: این کتاب 22 جلد است و تمام سخنان امام خمینی(ره) در صحیفه نور است، این کتاب باید کتاب بالینی ما باشد، همچنین سخنان امام خمینی (ره) به صورت موضوع بندی شده در دفاتر تبیان جمع آوری شده است و دفاتر تبیان 50 جلد است.

وی ادامه داد: امام خمینی (ره) در وصیت نامه تاریخی خود در خصوص مسائل شخصی خود چیزی را ننوشته اند، امام راحل توانستند که یک نظام اسلامی را برپا کنند، امام خمینی (ره) در وصیت نامه تاریخی خود به ما تاکید کردند که قدر این انقلاب را بدانیم و از آن حفاظت کنیم.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: نخستین رکن انقلاب اسلامی ایران، اسلام ناب محمدی است، دشمنان پیش از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، اسلام را به حاشیه برده بودند، اما امام خمینی (ره) اسلام ناب محمدی را به عرصه زندگی مردم آورد.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به رکن‌های انقلاب اسلامی اظهار کرد: اسلام نخستین رکن انقلاب است و ما باید همیشه به اسلام توجه داشته باشیم، رکن دیگر انقلاب مردم است، امام خمینی (ره) مردم را به صحنه آوردند، پیش از پیروزی انقلاب اسلامی به مردم با نظر حقارت دیده می‌شد.

وی ادامه داد: هنر امام راحل بود که در نهضت انقلاب اسلامی همه اقشار مختلف مردم را به میدان آوردند، باید سعی کنیم که همیشه مردم در صحنه باشند و در انتخابات باید تمام مردم به میدان بیایند، آخرین رکن انقلاب اسلامی ولی فقیه است، امروز ایران قدرتمند و عزتمند به برکت ارکان انقلاب اسلامی است.

استاد برجسته حوزه علمیه قم در پایان خاطرنشان کرد: بعد از قرآن کریم کتابی به جامعیت نهج البلاغه نداریم و باید این کتاب را مطالعه کنیم، امام راحل نیز بر اهمیت کتاب نهج البلاغه تاکید کردند.

انتهای پیام/ 151
نظر شما
پربیننده ها