هانی‌زاده:

برخی کشورها به عنوان ضربه‌گیر عربستان وارد ائتلاف آنان شده‌اند

یک کارشناس مسائل منطقه گفت: عامل پیوستن برخی کشورها به ائتلاف دروغین عربستان نیاز شدید مالی است که آنها را وادار می‌کند به عنوان ضربه‌گیر عربستان ایفای نقش کنند.
کد خبر: ۲۳۷۴۲۶
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۷ - 29April 2017
برخی کشورها به عنوان ضربه‌گیر عربستان وارد ائتلاف آنان شده‌اندبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، حسن هانی‌زاده کارشناس سیاست خارجی و مسائل غرب آسیا درباره ادعای پاکستان در وساطت برای پیوستن ایران به ائتلاف باصطلاح ضدتروریستی عربستان، اظهار داشت: رژیم بنی‌سعود خود خاستگاه‌ ترویست تکفیری در جهان و بزرگترین حامی گروه‌های تروریستی است. بنابراین نمی‌تواند نقشی در مقابله با این پدیده شوم داشته باشد.
 
این کارشناس مسائل غرب آسیا اضافه کرد: دخالت عربستان در مسائل داخلی عراق، سوریه و لبنان و همچنین حملات دو ساله ارتش عربستان علیه ملت یمن خود بزرگترین عامل تشدید بحران‌های منطقه‌ای است. بنابراین به نظر می‌رسد عربستان برای فریب افکار عمومی ترفند‌های تبلیغاتی مختلفی را به تجربه می‌گذارد که یکی از آنها ادعای مبارزه با گروهک‌های تروریستی است.

وی با اشاره به هوشیاری حافظه تاریخی جهان نسبت به اقدامات تروریستی سعودی‌ها در سال‌های اخیر افزود:‌ ملل جهان هنوز فراموش نکرده‌اند که عربستان سعودی عامل اصلی حادثه 11 سپتامبر 2001 بوده و در شکل‌گیری القاعده، داعش، جبهه‌النصره، جیش‌الاسلام نقش کاملا مستقیمی داشته است.
 
هانی‌زاده تأکید کرد: عربستان در طول بحران 6 ساله سوریه تا کنون 36 میلیارد دلار کمک مالی در اختیار گروهک‌های تروریستی قرار داده است، بنابراین خود عامل تشکیل و شکل‌گیری گروهک‌های تروریستی و جریان وهابیت در منطقه است.

این کارشناس سیاست خارجی با اشاره به دخالت پاکستان در این ائتلاف دروغین خاطرنشان کرد: پاکستان نیز مطامع خود را در این ائتلاف پیگیری می‌کند؛ اما جامعه جهانی می‌داند که رژیم سعودی به نیابت از اسرائیل  و آمریکا در شکل‌گیری گروهک‌های تکفیری نقش فعالی دارد و برخی کشورها نیز در این میان قصد دارند در سرکوب ملت بحرین ایفای نقش کنند.
 
هانی‌زاده با تصریح این مسأله که کشور پاکستان ظرفیت آن را ندارند که میان ایران و عربستان میانجی‌گیری کند و در واقع آن ها در حدی ‌هم نیستند که بتوانند مانع شکل‌گیری گروهک‌های تروریستی شوند، گفت: عامل پیوستن برخی کشورها به ائتلاف دروغین عربستان نیاز شدید مالی است که آنها را وادار می‌کند به عنوان ضربه‌گیر عربستان ایفای نقش کنند تا سیاست‌های سعودی‌ها را در یمن و سوریه توجیه کند.
 
منبع: باشگاه خبرنگاران
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار