توصیه مسئول سازمان بسیج رسانه به رسانه‌ها؛

دنیا انتخابات ایران را رصد می‌کند

مسئول سازمان بسیج رسانه گفت: دنیا به نظاره نشسته است تا رویدادی را در تاریخ ثبت کند که ایرانیان مسلمان آن را با سرانگشت تعهد خلق می‌کنند.
کد خبر: ۲۳۷۳۶۰
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۷ - 29April 2017

دنیا انتخابات ایران را رصد می‌کندبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، «مسعود بصیری» مسئول سازمان بسیج رسانه با توصیه به رسانه‌های داخلی در مورد انتخابات و پوشش مناسب اخبار آن، اظهار داشت: فضای انتخابات مستعد اصطکاک و سایش بین کاندیداها و طرفداران‌شان است. این تنش که ناشی از شور انتخاباتی و نشاط رقابتی است، گاهی به تنش منتج می‎شود و به بدنه‌ی اجتماع کشیده شود که صد البته هوشمندی مردم و کاندیداها، فارغ از جناح و گروه و حزب و دسته را می‌طلبد.

بصیری افزود: در آموزه‌های دینی و اسلامی و همچنین تاکیدات مکرر بزرگان این مرز و بوم در خصوص موضوع مهم و سرنوشت ساز انتخابات همواره به رعایت اخلاق توصیه شده‌ایم و رسانه‌ها با توجه به نقش مهم محوری و حوزه ی اثر گذاری گسترده، بیشتر از سایر بخش‌ها مخاطب این نصیحت و وصیت‌ها است.

مسئول سازمان بسیج رسانه با اشاره به وضعیت حساس دنیا، منطقه و کشور گفت: در این برهه‌ی حساس آنچه از دوربین و قلم و بستر رسانه‌ها منعکس می‌شود، مستلزم نگاهی فرا ملی است، چرا که دنیا اکنون به نظاره نشسته است تا رویدادی را در تاریخ خود ثبت کند که ایرانیان و این ملت فهیم مسلمان قرار است با سر انگشت تعهد و تعقل خود خلق کنند.

وی افزود: امام عظیم الشان انقلابمان حضرت روح الله در توصیه به اهل قلم و صاحبان رسانه، در این خصوص فرمودند: «در نوشته‌هایتان توجه به خدا داشته باشید. بدانید که این قلم که در دست شماست در محضر خداست الآن و اگر هر کلمه ‏ای نوشته بشود بعد سوال می‌شود چرا این کلمه نوشته شده؟ اگر به جای این کلمه بشود یک کلمه‏ خوبتر نوشت‏ از شما سوال می‏کنند چرا کلمه زشت نوشتید؟»

این فعال رسانه‌ای در ادامه اذعان کرد: در موضوع انتخابات و پوشش رسانه‌ای اخبار اکنون می‌بایست با در نظر گرفتن توصیه حضرت امام و همچنین منویات مقام معظم رهبری، کاندیداهای مقام ریاست جمهوری و آحاد جامعه را به سوی آرامش، تعقل و تحمل هدایت کنند و این نکته را در نظر بگیرند که چشم جهانیان اعم از دوست و دشمن، اکنون به موضوع انتخابات ایران دوخته شده است و هدایت فضای رسانه‌ای در نمایش چهره ی خوب یا بد از ملت و انقلاب ما بسیار موثر خواهد بود.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها