هیچ نیروی زمینی آمریکا در عراق نمی‌جنگد/ کرانه راست را تا ۳ هفته دیگر آزاد می‌کنیم

رئیس ستاد مشترک عراق در گفتگو با یک رسانه روسی تاکید کرد که نیروهای این کشور به تنهایی در میدان می‌جنگند و هیچ نیروی زمینی آمریکایی در کنار آن‌ها حضور ندارد.
کد خبر: ۲۳۷۳۴۲
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۵ - 28April 2017
به گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، سرلشکر عثمال الغانمی رئیس ستاد مشترک ارتش عراق در گفتگو با روسیاالیوم اظهار داشت: نیروهای عراقی حداکثر تا سه هفته آینده، کرانه راست موصل را از لوث تروریست‌های داعشی آزاد خواهند کرد.

وی افزود: «نیروهای عراقی در کرانه راست موصل سه بار هدف حمله شیمیایی داعش قرار گرفته‌اند و ائتلاف بین‌المللی از این موضوع آگاهی دارد. 

غانمی با بیان اینکه حملات شیمیایی در کرانه راست موصل موجب پیدایش جوش‌های پوستی در نیروهای عراقی شده است، گفت که تدابیر لازم در صورت تکرار این حملات شیمیایی اتخاذ شده است.

رئیس ستاد مشترک ارتش عراق در ادامه افزود: داعش هم‌اکنون در مجموع 3.8 درصد کل مساحت عراق را در اشغال خود دارد.

وی در پاسخ به سؤالی در خصوص مکان وجود ابوبکر بغدادی سرکرده گروه تروریستی داعش گفت: اطلاعات دستگاه‌های اطلاعاتی نشان می‌دهد که وی به‌طور پیوسته در نوار مرزی بین عراق و سوریه در حال آمد و شد است.

این فرمانده عراقی در ادامه وجود هرگونه نیروی زمینی آمریکا در کنار نیروهای عراقی را رد و تاکید کرد که نیروهای عراقی به تنهایی در میدان می‌جنگند.

وی در خصوص مرکز هماهنگی ایران، روسیه، سوریه و عراق تاکید کرد که این مرکز اطلاعات بسیار مفیدی درباره مشخص کردن مواضع تروریست‌ها می‌دهد و این مواضع از طریق هماهنگی چهارجانبه مشترک هدف قرار می‌گیرد.

فرمانده ستاد مشترک ارتش عراق درباره مواضع فرماندهی نظامی این کشور در قبال تجاوزهای ترکیه گفت: تجاوز ترکیه در دست بررسی است و کانال‌های دیپلماتیک گفتگوها در این خصوص را با ترکیه آغاز کرده‌اند.

وی در خصوص وجود نیروهای ترکیه در نزدیکی موصل گفت: نیروهای عراقی هرگز به دخالت این نیروها در هیچ عملیات نظامی اجازه نمی‌دهد.

عملیات آزادسازی نینوا از 26 مهر ماه آغاز شده است و از آن زمان تاکنون نیروهای عراقی اعم از نیروهای ارتش، پلیس فدرال و داوطلب مردمی و پیشمرگه صدها کیلومترمربع و ده‌ها محله در استان نینوا را از چنگ تروریست‌های داعشی آزاد کرده‌اند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار