معاون آموزش و پژوهش اورژانس کشور بیان کرد؛

الگوگیری سازمان بهداشت جهانی از آمبولانس‌های اتوبوسی ایران

«نفیسه میر کتولی» گفت:‌ کارشناسان سازمان بهداشت جهانی در بازدید از آمبولانس‌های اتوبوسی درخواست کرد که طراحی آن را در اختیار سازمان بهداشت جهانی قرار داده شود تا در کشورهای دیگر هم اتوبوس آمبولانس راه اندازی شود.
کد خبر: ۲۳۷۳۲۰
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۱ - 28April 2017
الگو گیری سازمان بهداشت جهانی  از آمبولانس‌های اتوبوسی ایران
به گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس،‌ نفیسه میر کتولی معاون آموزش و پژوهش اورژانس کشور با اشاره به راه اندازی سیستم ekg در آمبولانس‌های اورژانس کشور گفت: یکی از برنامه‌هایی که در حال حاضر در آمبولانس‌ها در حال انجام است، EKG است و بیمارانی که دوچار سکته قلبی و مغزی می‌شوند از طریق مانیتورینگ با بیمارستان‌ها ارتباط برقرار می‌کنند و پزشکان حاضر در بیمارستان می‌توانند جهت بهبود حال مریض امداد رسانی کنند.

وی در ادامه افزود: با راه اندازی این سیستم روزانه 200 نوار قلبی گرفته می‌شود و از زمان افتتاح این سیستم تا به امروز 7 هزار نوار قلبی گرفته شده و 233 مورد هم با کمک پزشکان حاضر در بیمارستان به صورت سیستم EKG  خدمات‌رسانی شده و به بیمارستان اعزام شدند.

میر کتولی اظهار کرد: از زمان راه اندازی این سیستم در آمبولانس‌ها خوشبختانه از مرگ بعضی از بیماران که  دچار سکته مغزی و قلبی می‌شوند جلوگیری شده است.

معاون آموزش و پژوهش اورژانس کشور در ادامه به راه اندازی بیمارستان‌های هوایی اشاره و اظهار کرد: تسهیلات خرید هواپیما فراهم شده و 2 فروند هواپیما در اختیار اورژانس کشور قرار خواهد گرفت و در حال هماهنگی جهت طراحی و استانداردهای آن هستیم تا بتوانیم از آنها به عنوان بیمارستان‌های هوایی استفاده کنیم و در مواقع حوادث بتواند به مردم امداد رسانی کند.

وی در ادامه به بازید کارشناسان سازمان بهداشت جهانی اشاره و گفت: پس از بازدید از تجهیزات اورژانس کشور کارشناس به این مسئله اذعان کرد که دستگاه‌های اتوبوس آمبولانس برای اولین بار به این صورت تولید شده است و از ما خواستند تا طراحی آن را در اختیار سازمان بهداشت جهانی قرار دهیم تا در کشورهای دیگر اتوبوس امبولانس راه اندازی شود.

انتهای پیام/ 241
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار