وصیت‌نامه شهیدی که چراغ راه یک ملت است

«شهید هاشم جلوداریان بیدگلی» از شهدای خطه کویر است که تنها فرازی از وصیت نامه وی می تواند چراغ راه یک ملت باشد.
کد خبر: ۲۳۷۳۰۹
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۳ - 28April 2017
وصیت نامه شهیدی که چراغ راه یک ملت است

به گزارش خبرنگارحماسه و جهاد دفاع پرس، «شهید هاشم جلوداریان بیدگلی» از شهدای شهرستان کاشان است 21 اسفند سال 65 در عملیات کربلای 5 در منطقه شلمچه به شهادت رسید. در ادامه بخشی از وصیت نامه این شهید را می خوانیم.

به راستی ما برای آزمایش خلق شده ایم و در این دنیا رسالتی عظیم بر دوش داریم. خلیفه خدا روی زمین هستیم. باید ثابت کنیم که به حق خلیفه اوییم. بیندیشید که هدف از زندگی چیست؟ آیا هدف چند صباحی را در رفاه و آسایش بودن است؟ آیا چون حیوانات کارمان خورد وخواب است؟

آیا زندگی دنیوی برای کسب مقام های زودگذر است؟ آیا رسیدن به آرزوهای بی پایان است؟ و...

اگر بنا بود هدف زندگی خورد و خواب و خوشگذرانی باشد، همانا حیوانات ز این حیث از بشریت جلوترند! ولی کدام عقل سلیمی می پذیرد که حیوانات بر انسان مقدم باشند؟ چرا که بشر، اشرف مخلوقات است. پس مفهوم زندگی چیست؟

اگر در کمال رفاه و آسایش مادی زندگی می کردیم و هیچ گونه رنجی را احساس نمی کردیم، زندگی معنا و مفهومی نداشت. اگر چنین است پس آیه «ولنبلونک بشی من الخوف و الجوع و نقص من الاموال و الانفس و الثمرات و بشر الظالمین» چه می شود؟

نیرومندی انسان بسته به آن است که خود به استقبال نابسامانی برود، نه آنکه هرگاه با کوچک ترین مشکلی برخورد کرد بنای نق زدن بگذارد.

عزیزان! گفتن اشهد، اسلامیت شما را به تنهایی امضا نمی کند، بلکه خداوند وعده داده است ما را مورد آزمایش قرار دهد و اکنون یکی از این آزمایش ها، همین جبهه جنگ در مقابل متجاوزین به میهن اسلامی است.

گرچه مفهوم جنگ در نظر اول، کشتن و خرابی را به یاد می آورد ولی نبرد با دشمن متجاوز به میهن، مفهوم عشق به الله و شهادت را در قلب ها زنده می کند. مجال رزم نباید به دشمن داد و قبل از او باید آنان را سرکوب نمود و وظیفه دینی و میهنی خویش را ایفا نمود و در این راه، بهترین عزیزان را نیز باید فدا کرد تا اسلام محمدی زنده بماند. تا وقت باقی است باید ثابت کنیم مسلمان حقیقی هستیم.

به آنها که بنای نق زدن علیه این انقلاب و نظام جمهوری اسلامی را گذاشته اند هشدار می دهم. صادقانه قضاوت کنید، با این همه دسیسه، توطئه و نیرنگ و مشکلاتی که علیه این ملت و کشور ایجاد می کنند، چه توقعی دارید؟ حال که مسئولین این کشور به یاری خداوند در پی رفع کمبودها هستند، شما هم به سهم خود کاری کنید. به جای دیدن عیب ها خوبی ها را ببینید.

پدران و مادران جامعه اسلامی! پیش از هر چیز به تربیت فرزند خود اهمیت دهید و کانون گرم خانواده را که محیطی آرام و کامل برای شخصیت آینده فرزندتان می باشد، به یک سری حرکات ناپسند تبدیل نکنید. مواظب باشید که رشد فرزندتان در گرو همان حرکات و اعمال شما در خانواده است.

برادرانم! مواظب اعمالتان باشید که این دنیا سایه ای است زودگذر. تلاشتان در این باشد که به محرومین جامعه کمک کنید و راه شهدا را فراراه خود قرار دهید. امروز باید قلب دشمن را نشانه گرفت که اسلام دارای قدرتی است که مافوق آن خداست.

خواهرانم! اینک در شهادت من اشک ببارید و از اشک تان گلوله های آتشین و سربی بسازید و چشم های دشمنان اسلام و انقلاب را نشانه روی کنید. بدانید که در این زندگی هیچ چیزی جز شهادت نمی تواند اسلام را پاسداری نماید و هیچ چیزی نمی تواند گلوی تشنه مرا سیراب کند جز شهادت.

امیدوارم پیام آوران آرزوی من باشید و درس استقامت و شجاعت را به دیگران بیاموزید.

ملت ایران! امروز توطئه های خزنده ای در کار است تا نیروهای آینده ساز از صحنه کنار زده شوند. با خط و خط بازی قصد دارند خود و نوچه های غافل از خدا را بر مسند قدرت بنشانند و پست های کلیدی را در دست داشته باشند و هرگونه پیشنهادی را از طرف دلسوزان، امام و عوامل، منحرف قلمداد کنند.

این دلسوزان را بشناسید که همان مظلومان شهر و شهیدان جبهه اند که در دل هایشان را یا در نیمه شب با خدای خود می گویند یا در وصیت نامه هایشان می نویسند. بدانید که این شهیدان دنبال هیچ پست و مقامی نبوده اند.

همسر شجاع و صبورم! شاید بگویند برای تو داغ برادر شهیدت بس بود ولی بدان در صدر اسلام زنانی بودند که هم برادر دادند، هم پدر و هم همسر و هم فرزند؛ همان طوری که در شهادت برادرت صبر پیشه کردی، در شهادت من نیز استوار باش، چرا که خود به من تذکر دادی که در جبهه جنگ شرکت کنم. به رضای الهی راضی باش.

فرزندم، محمدرضا را به گونه ای تربیت کن که اعمالش مبین پیرو راستیم اسلام ناب محمدی(ص) باشد. او را رزمنده تربیت کن و به او بگو که پدرت در راه اسلام و انقلاب اسلامی فدا شد. او آخرین یادگار من است در تعلیم و تربیت او نهایت کوشش را نما.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها