بروجردی در حاشیه سفر به سیستان‌ و بلوچستان:

مسئولیت عواقب حادثه میرجاوه بر عهده دولت پاکستان است

رئیس کمیسیون امنیت‌ملی مجلس گفت: پاکستان نسبت به شهادت مرزبانان میرجاوه برعهده پاسخگو باشد.
کد خبر: ۲۳۷۲۸۰
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۹ - 27April 2017
به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، علاء‌الدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی که به استان سیستان و بلوچستان سفر کرده است در حاشیه بازدید از نمایشگاه دائمی فرماندهی انتظامی این استان در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: حادثه تروریستی که در میرجاوه منجر به شهادت 9 تن از مرزبانان کشور شد، اتفاقی تأسف‌بار است.

وی با بیان اینکه این گروهک‌های تروریستی و اشرار در داخل خاک پاکستان مستقر هستند، اظهارداشت: مسئولیت عواقب این واقعه تلخ با دولت پاکستان است و لازم است که این کشور پاسخگو باشد.

رئیس کمیسیون امنیت‌ملی مجلس با بیان اینکه عکس‌العمل مناسب حق نیروهای امنیتی و نظامی کشور ما در این حادثه است، ادامه داد: از آنجایی که عملاً پاکستان توانمندی مقابله با این گروهک‌های تروریستی را ندارد، لازم است نیروهای جمهوری اسلامی ایران برای حفاظت از جان مرزبانان خود اقدام متقابل را انجام دهد.

بروجردی با تأکید بر اینکه شهادت آرزوی همه ماست، گفت:‌ شهادت مرزبانان جان بر کف جمهوری اسلامی ایران به این شیوه، تأسف‌بار بود و به خانواده آنها تسلیت و تبریک می‌گویم.

وی با بیان اینکه لازم است تمهیداتی برای جلوگیری از تکرار اتفاقات مشابه اندیشیده شود، تصریح کرد: مقرر شده بود تا وزیر کشور پاکستان در پاسخ به سفری که چندی پیش وزیر کشور ایران به آنجا داشت را بدهد و هر چه سریعتر با انجام این سفر وضعیت مقابله با این اقدامات روشن شود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس تأکید کرد: سیاست جمهوری اسلامی ایران ایجاد رابطه خوب با همه کشورهای همسایه است و برای جلوگیری از تکرار چنین اتفاقاتی لازم است تمهیداتی اندیشیده شود که این وظیفه بر عهده وزارت امور خارجه است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار