حجت الاسلام آل هاشم:

موقعیت ایران در منطقه و جهان اسلام بی نظیر است

حجت الاسلام آل هاشم گفت: موقعیت ایران به برکت خون شهدا و جانبازان در منطقه و جهان اسلام بی نظیر و ممتاز است.
کد خبر: ۲۳۷۲۷۷
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۹ - 27April 2017
موقعیت ایران در منطقه و جهان اسلام بی نظیر استبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، حجت الاسلام آل هاشم رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش عصر امروز در مراسم گرامی داشت سالگرد شهادت امیر خلبان شیرودی که در محل شهادت این امیر ارتش اسلام انجام شد، اظهار داشت: شهادت مقام و منزلتی است که علی(ع) آن را پایان دادن به فروغ درخشان زندگی برای رسیدن به هدفی که آن هدف والاتر و بهتر از زندگی طبیعی دنیا است، می داند.
 
وی افزود: بدون تردید اگر فرهنگ شهادت طلبی و علاقه جوانان به شهادت که برگرفته از فرهنگ عاشورا نبود، امروز از اسلام چیزی برای ما باقی نمی ماند؛ در واقع همه نعمت ها از جمله نعمت دین به برکت قیام عاشورا نصیب ملت ما شده است.
حجت الاسلام آل هاشم با بیان اینکه یکی از مفاهیم مهم که توسط امام خمینی(ره) احیاء و توسط جوانان آموخته شد، مفهوم شهادت بود، ادامه داد: زمانی که دشمنان در مقطعی به کشورمان هجوم آوردند و تمام هستی این ملت را مورد تاخت و تاز قرار دادند، این شهدا و ایثارگران بودند که پای در عرصه دفاع از  سرزمین اسلامی ایران نهادند و با خون خود نهال انقلاب و اسلام را آبیاری کردند.
 
وی تاکید کرد: امروز در سایه مجاهدت ها و ایثارگری های رزمندگان در دفاع مقدس است که می توانیم در محل شهادت شیرودی، مراسم گرامی داشت یاد او را با آرامش برگزار کنیم.
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش سپس تصریح کرد: امروز موقعیت ایران به برکت شهدا، ایثارگران و آزادگان و جانبازان در منطقه و جهان اسلام موقعیتی ممتاز و بی نظیر است و در ادامه با رهبری های حکیمانه مقام معظم رهبری، موقعیت ایران اسلامی تحکیم، تثبیت و اعتلا یافته است؛ البته در مقابل سیاست های دشمنان در منطقه به صورت متوالی با ناکامی مواجه شده و با شکست روبرو می شود.
 
وی با بیان اینکه درس عملی مقاومت را شهدا در برابر دشمنان به ملت ما آموختند، گفت: به همین خاطر برای تداوم پیروزی ها و حرکت در مسیر عزت و اعتلای کشور باید همچنان از شهدا بیاموزیم؛ ولایت مداری، تلاش برای حفظ و ارتقاء کشور یکی از درس هایی است که شهدا به ما آموختند و ما در مسیر حرکت مان باید از این درس ها استفاده کنیم که این هم با ترویج فرهنگ شهادت طلبی در جامعه میسر می شود.
حجت الاسلام آل هاشم در ادامه بیان داشت: امروز اگر چه جنگ سخت با دشمنان نداریم اما برای دفاع و پیروزی در جنگ نرم با دشمنان نیازمند شهادت طلبی و دفاع مقدس هستیم زیرا این فرهنگ مانند دژی مستحکم است که به هیچ وجه قابل تسخیر و فتح نیست؛ این دژ غیر قابل نفوذ به برکت خون شهدا به ما رسیده است و این فرهنگ است که می تواند کشور و ملت ما را از گزند دشمنان حفظ کند.
 
وی با اشاره به اینکه دشمنان تلاش بسیاری برای زدودن فرهنگ شهوات طلبی و دفاع مقدس از جامعه ما می کنند، عنوان کرد: زمانی که آسایش و امنیت در سایه ایثارگری های رزمندگان در دوران دفاع مقدس حاصل شد، توانستیم سیاست های خود را در ابعاد داخلی و بین المللی پیش ببریم و با تکیه بر استعدادهای داخلی در مسیر پیشرفت، رشد و تعالی گام بر داریم؛ پس بر مسئولین، نخبگان، خطبا و آحاد مردم واجب است تا از ارزش های دفاع مقدس پاسداری کرده و علاوه بر آن اوراق گران بهای دفاع مقدس را حفظ کنند و به نسل های آتی منتقل سازند.
 
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش همچنین با اظهار این مطلب که جنگ دشمنان با ملت ایران پایانی ندارد، تصریح کرد: امروز که انتخابات 29 اردیبهشت را پیش روی داریم، دشمنان به این انتخابات چشم دوخته اند؛ لذا مردم می بایست با حضور پرشور خود در این انتخابات به دشمنان نشان دهند که در پشتیبانی از نظام جمهوری اسلامی عقب نشینی نمی کنند هر چند دشمنان ما را تهدید می کنند اما این تهدیدها هیچ فایده ای ندارد.
 
وی تاکید کرد: چون هرگاه آنها مردم را تهدید کردند، مردم متحد تر مقابل دشمنان ایستادگی می کنند بنابراین هر چند در این انتخابات حرف و حدیث های بسیاری را مطرح می کنند اما مردم با حضور گسترده و پرشور خود در انتخابات جواب یاوه گویی های آنها را می دهند به عبارت دیگر هر چه آنها ما را تهدید کنند بیشتر برابرشان منسجم تر می شویم.
 
انتهای پیام/231
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار