پیام تسلیت ارتش در پی درگذشت «فیروز زنوزی جلالی»

ارتش جمهوری اسلامی ایران در پی درگذشت «فیروز زنوزی جلالی» نویسنده و منتقد ادبی پیام تسلیتی صادر کرد.
کد خبر: ۲۳۷۲۶۴
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۸ - 27April 2017
پیام تسلیت ارتش به دنبال درگذشت «فیروز زنوزی جلالی»به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، به دنبال درگذشت نویسنده توانمند و متعهد فیروز زنوزی جلالی روابط عمومی ارتش پیام تسلیتی صادر کرد.

در این پیام آمده است:

«إنّا لله و إنّا إلیهِ رَاجعُون

با کمال تاسف ادبیات متعهد انقلاب اسلامی یکی از اصحاب وفادار خود را از دست داد تا اهالی ادب، سوگوار نویسنده‌ای توانا و معلمی دلسوز باشند که نبودش در فضای ادبی کشور به خوبی حس خواهد شد.

فقدان آن بزرگمرد عرصه هنر و ادب که سالها در کسوت نظامی‌گری لباس سپید نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران را بر تن کرد، تألمی بزرگ است که دوستداران ادب و هنر در نیروهای مسلح و ارتش جمهوری اسلامی ایران را در غم و اندوه فرو برد.

در ادامه این بیانیه آمده است: وجود بزرگ مردانی همچون فیروز زنوزی جلالی که قدرت قلم را با صلابت نظامی گری در هم آمیخته و به نمادی از علم و اقتدار تبدیل کرده بود، گنجی گرانبهاست که آثار آن در تعلیم ادیبانی جوان در حوزه ادبیات دفاع مقدس مشهود بوده است.

روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران در پایان ضمن تسلیت به اهل فرهنگ، فضیلت و دوستداران ادبیات و همرزمان آن عزیز سفر کرده در نیروهای مسلح و ارتش قهرمان، از خداوند منان علو درجات روحی برای ایشان و صبر جمیل و اجر جزیل برای خانواده گرانقدر وی مسئلت می نماید.»

فیروز زنوزی جلالی متولد سال 1329 در خرم آباد بود که پس از پایان تحصیلات ابتدایی به تهران آمد و تحصیلات دانشگاهی خود را در رشته‌ نظامی گذرانده و ناخدا یکم کمیسر دریایی بود.

از این هنرمند متعهد آثاری فاخر در حوزه ادبیات، مستند، فیلم‌سازی فیلم‌نامه نویسی و نمایش‌نامه نویسی به جای مانده است.

همچنین وی در سال 1386 با کتاب «قاعده بازی» جایزه جشنواره قلم زرین را بُرد و یک سال بعد با همین کتاب برگزیده بخش رُمان از جایزه ادبی جلال آل احمد شد. آن مرحوم عشق و ارادت خود به حضرت علی(ع) را با نگارش کتاب "برج 110" نشان داد و آن را در نمایشگاه کتاب سال گذشته رونمایی کرد.

وی که مدتی با بیماری سخت ریوی دست و پنجه نرم می‌کرد، سه شنبه 5 اردیبهشت ماه در بیمارستان مسیح دانشوری درگذشت.

انتهای پیام/ 161
نظر شما
پربیننده ها