یادداشت/ مصطفی خدابخشی

میدانی برای مردان بزرگ

اقتصاد، اجتماع، فرهنگ و سیاست ارتفاعات پر پیچ و خمی هستند که فتح آنها فاتحانی بزرگ را می طلبد که بیرقشان استقلال است که قابل معامله و معاوضه با هیچ چیز دیگر نیست.
کد خبر: ۲۳۷۲۵۴
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۱:۰۰ - 28April 2017
میدانی برای مردان بزرگ

گروه اخبار داخلی دفاع پرس: سخره های پیچ در پیچ و راه درازی که رسیدن را به نرسیدن تعبیر می کنند. مرد می‌خواهد این راه را رفتن و دل به آتش و خون دادن. درازای این پهنا هنوز بوی اندام های سوخته می دهد.

اینجا بازی دراز است؛ سرزمین شیرودی ها که پرکشیدند تا این خاک را باد نبرد. سرزمینی که امروز به ما یادآوری می کند که اگر قدمی به عقب بگذاریم دشمن از ارتفاعات خودی آتشبازی خواهد کرد.

امروز کشور در عرصه های مختلف به مردانی از جنس عملیات بازی دراز نیاز دارد تا سختی راه، نفسشان را به شماره نیندازد و نبود آب و لبان ترک خورده فراموش کردن هدف را توجیه نکند.

اقتصاد، اجتماع، فرهنگ و سیاست همان ارتفاعات پر پیچ و خمی هستند که فتح آنها فاتحانی بزرگ را می طلبد که بیرقشان استقلال است که قابل معامله و معاوضه با هیچ چیز دیگر نیست.

امروز با نگاهی به گذشته و آن چیز که با قطره قطره خون شهدا به دست آمده حساسیت موضوع را صد چندان می کند تا افراد، گروه ها و جریان های سیاسی ثانیه ها را برای خدمتگزاری از دست ندهند و فرصت مغتنم خدمت را به زمانی برای عقب گرد و پا پس کشیدن تبدیل نکنند.

هم اکنون که به فصل انتخاب و سرنوشت نزدیک و نزدیک تر می شویم رجال سیاسی صف کشیده در این ماراتون بزرگ باید این نکته را با خود به مرور بنشینند که شهدا با خونشان نشان دادند «میدان عمل میدان شعار و تبلیغات واهی نیست» و اگر قرار است با شعارهایی که تنها جنبه تبلیغاتی دارند و در عمل خروجی از آنها به دست مردم نمی رسد؛ خود را به بدهکاری بزرگ در ساحت مردم و شهدا مبدل کرده اند.

شهدا جانشان را برای آرامش همین مردم نقد پرداخت کردند پس رجال سیاسی نباید نقدها را ول کرده و به نسیه هایی روی بیاورند که تنها اعتماد عمومی و آرامش مردم را با چالش رو به رو می کند.

حال این میدان مرد می خواهد. مردی از جنس مردان عملیات بازی دراز که «نشد» را «شد» کردند و بی هیچ تعارفی حرف و عمل را با یکدیگر در آمیختند.

انتخابات مسیری است برای رسیدن به میدان عمل و جهاد که باید در آن عرق ریخت، گلوگاه ها را شناخت و مردم را در موجی از آرامش اقتصادی و روانی قرار داد تا به این باور عمیق برسند که خدمت تنها یک شعار نیست.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار