در نشست وزیران دفاع ایران، روسیه و سوریه تاکید شد؛

ادامه هم‌گرایی ایران، روسیه و سوریه برای نابودی تروریسم

دومین نشست مشترک وزیران دفاع ایران، روسیه و سوریه با محور «بررسی اوضاع این کشور و نتیجه تاکید بر ادامه هم‌گرایی سه کشور علیه تروریسم» در مسکو برگزار شد.
کد خبر: ۲۳۷۲۳۶
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۵ - 27April 2017
نشست وزیران دفاع ایران، روسیه و سوریه در مسکو/ ادامه همگرایی تا نابودی تروریسمبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار حسین دهقان که برای شرکت در نشست دو روزه امنیت بین المللی مسکو و برنامه های جانبی در راس یک هیات دفاعی به مسکو سفر کرده است و ارتشبد سرگئی شویگو و سپهبد فهد جاسم الفریج وزیران دفاع روسیه و سوریه در یک نشست مشترک، اوضاع این کشور را بررسی کردند.
 
در این دیدار که شامگاه چهارشنبه برگزار شد، وزیران دفاع سه کشور تازه ترین تحولات میدانی جنگ با تروریسم در سوریه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
 
وزیران دفاع سه کشور در نشست شامگاه چهارشنبه خود با بررسی راه‌های مبارزه علیه تروریسم، تداوم اقدام‌های مشترک و همه‌جانبه در برابر گروه‌های تروریستی تکفیری-وهابی را برای خشکاندن ریشه های ناامنی و خشونت، اجتناب ناپذیر تلقی کردند.
 
سردار دهقان، ارتشبد شویگو و سپهبد الفریج همچنین با محکومیت اقدام‌های آمریکا در حمله به سوریه و پشتیبانی آشکار از گروه‌های تروریستی، بر توقف کامل این اقدام های خائنانه و شرارت آمیز که به تقویت و گسترش دامنه تحرکات تروریست ها در منطقه و جهان منجر می‌شود، تاکید کردند.
 
در این نشست همچنین ابراز امیدواری شد که با بسیج امکانات و توسعه اقدام های قاطع مشترک، ضمن گرفتن فرصت تجدید قوا از تروریست ها، زمینه ایجاد آرامش و امنیت پایدار در سوریه، حفظ تمامیت ارضی این کشور و رهایی همه سوری ها از ناامنی و خشونت فراهم شود.
 
در چارچوب همگرایی های ایران، روسیه و سوریه خرداد ماه سال گذشته نیز نخستین نشست سه جانبه وزیران دفاع سه کشور به میزبانی تهران برگزار شد که همگرایی بیشتر برای حفظ ثبات منطقه را در پی داشت.
 
ایران و روسیه از متحدان ضدتروریستی و سیاسی سوریه بشمار می روند که توانسته اند همزمان با اجرای موفق راهبرد پشتیبانی از دولت قانونی این کشور در مبارزه با تروریسم مورد حمایت خارجی، طرح گروه کشورهای غربی-عربی ضدسوری به پیشگامی آمریکا برای سرنگونی حکومت بشار اسد در شش ماه را به شکست کامل شش ساله برسانند و همچنین رویکرد مذاکرات سوری-سوری در آستانه و ژنو را پیش ببرند.
 
به گزارش ایرنا، سردار دهقان افزون بر شرکت و سخنرانی در نشست بین المللی امنیت در مسکو، دیدارهای دو جانبه ای با همتایان هندی، برزیلی، صربستانی و ونزوئلایی خود داشته و در باره مسائل مختلف منطقه ای و بین المللی و همچنین توسعه همکاری ها در حوزه های مرتبط مذاکره کرده است.
 
جریان تکفیری و تروریسم در سوریه و یمن و دامنه آن در خاورمیانه، تحولات جدید شکل گرفته در این منطقه و دیگر نقاط جهان و بحث فضای سایبری از جمله محورهای نشست بین المللی دو روزه مسکو است که نشست عمومی آن دیشب پایان یافت.
 
در نشست امنیت بین المللی مسکو که امروز پایان می یابد، 700 شرکت کننده از جمله 25 سرپرست هیات در سطح وزیران دفاع و همچنین رئیسان ستاد کل نیروهای مسلح، فرماندهان ارشد نظامی و کارشناسان از 80 کشور مختلف شرکت دارند.
 
انتهای پیام/ 161
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار