کره جنوبی و آمریکا رزمایش مشترک توپخانه‌ای برگزار کردند

کره جنوبی و آمریکا در پاسخ به رزمایش بزرگ کره شمالی، تمرین‌های رزمی مشابه رقیب خود را اجرا کردند.
کد خبر: ۲۳۷۱۸۳
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۹ - 26April 2017
به گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، آمریکا و کره جنوبی روز (چهارشنبه) رزمایشی مشترک را درست یک روز بعد از رزمایش کره شمالی با تمرین شلیک واحدهای توپخانه و حضور خودروهای زرهی برگزار کردند.

به نوشته وبگاه «راشاتودی» 2 هزار نظامی آمریکا و کره جنوبی در این رزمایش  که در «پوچوان » کره جنوبی برگزار شد، شرکت کردند.

این رزمایش در 30 کیلومتری منطقه غیرنظامی که دو کره را از هم جدا می‌کند برگزار شد. در این رزمایش مشترک 45 دقیقه ای حدود 100 قبضه توپخانه، 90 خودروی زرهی و 50 هواپیما حضور داشتند.

خبرگزاری «یونهاپ» کره جنوبی نیز گزار کرده است که در این رزمایش دو بالگرد «آپاچی» ارتش این کشور با راکت و مسلسل به سوی اهداف شبیه‌سازی شده شلیک کردند.

یک منبع دولتی به خبرگزاری رسمی کره جنوبی نیز روز گذشته گفت که کره شمالی بزرگترین رزمایش تاریخ خود را روز (سه شنبه) و در هشتادو پنجمین سالگرد تاسیس ارتش این کشور برگزار کرده است.

این منبع به خبرگزاری یونهاپ گفت: «شواهد و علائم نشان می دهد کره شمالی رزمایش بزرگی را در نزدیکی شهر بندری «وونسان» در شرق این کشور برگزار کرده است».

این منبع نظامی ادعا کرد که «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی نیز از نزدیک شاهد این رزمایش بوده است.

بنا به ادعای این منبع دولتی، این رزمایش به وسیله 300 تا 400 واحد  توپخانه‌ای برد بلند صورت گرفته که آتش این توپخانه‌ها قادر است سئول و مناطق اطراف پایتخت کره جنوبی را هدف قرار دهد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار