از دوم تا هشتم اردیبهشت؛

ارزیابی «تیم‌های اورژانس در حوادث» با حضور کارشناسان WHO در تهران

اولین نشست سازمان بهداشت جهانی با موضوع ارزیابی تیم‌های اورژانسی EMT در حوادث و تجمعات انبوه از دوم اردیبهشت در تهران آغاز شده است و تا هشتم اردیبهشت ادامه دارد.
کد خبر: ۲۳۷۱۵۱
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۶ - 26April 2017
ارزیابی «تیم‌های اورژانس در حوادث» با حضور کارشناسان WHO در تهرانبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، اولین نشست سازمان بهداشت جهانی با موضوع ارزیابی تیم‌های اورژانسی EMT در حوادث و تجمعات انبوه از دوم اردیبهشت در تهران آغاز شده است و تا هشتم اردیبهشت ادامه خواهد داشت.

در این نشست تیمی از سازمان بهداشت جهانی با هدف ارزیابی ایران در بحث EMT که مسئول تیم‌های EMT در منطقه است و در مدیریت حوادث داخل کشور و حوادث بین المللی با همکاری هلال احمر ایفای نقش می‌کند، به بحث و تبادل نظر می‌پردازند.
 
در این نشست چهره‌های برجسته علمی همچون پرفسور نوترون، خانم جتری و دکتر هدی حضور دارند و مقرر است از هلال احمر، مدیریت بحران شهر تهران و سیستم اتوماسیون اوژانس تهران بازدید داشته باشند.

در نخستین روز از این نشست تیم WHO در خصوص تیم‌های EMT از سوی پروفسور نورتون دیدگاه سازمان جهانی بهداشت در زمینه ایجاد تیم‌های EMT و دریافت و ارائه کمک‌های بین المللی در زمینه بحران‌ها و حوادث را مطرح کردند. همچنین مباحث دیگری شامل گزارش کاملی از عملکرد جمعیت هلال احمر ایران توسط مدیر کل بهداشت و درمان این نهاد در حوادث و بحران‌ها و چالش‌های پیش رو مطرح شد.

همچنین دکتر کولیوند رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور نیز در این نشست گزارش اجمالی از وضعیت کنونی اورژانس، توانمندی‌ها و برنامه‌ها در خصوص گسترش امداد هوایی، ریلی، جاده‌ای و شهری ارائه داد و افزود: آموزش و پژوهش می‌تواند چشم انداز چشمگیری در اورژانس کشور داشته باشد.

وی در ادامه از وضعیت موجود آمبولانس‌های اورژانس پیش بیمارستانی، سیستم اورژانس پیش بیمارستانی در ایران، اهداف استراتژیک، اهداف عملیاتی، وضعیت لجستیک اورژانس پیش بیمارستانی، معرفی ادارات و برنامه‌های آن‌ها، اورژانس هوایی، نظارت بر مديريت و توسعه پايگاه‌ها، پیشگیری از حوادث و ارتقای ایمنی، ستاد هدایت و انتقال بیماران و راهبردهای مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور گزارشی ارائه داد.

توکلی رئیس بیمارستان رسول اکرم(ص) نیز در این نشست در خصوص موضوع بیمارستان ایمن و آمادگی بیمارستان‌ها در بحران‌ها سخنانی بیان کرد.

سبستم PHC و آمادگی آن در حوادث نیز توسط دکتر اردلان مدیر کل دفتر کاهش خطر پذیری بلایا معرفی شد.
 
انتهای پیام/241
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار