معاون سیاسی امنیتی استانداری قم:

«فتح خرمشهر» معادلات نظامی دنیا را بر هم زد

معاون سیاسی امنیتی استانداری قم و رئیس ستاد بزرگداشت سالروز فتح خرمشهر گفت: فتح خرمشهر اقدامی عاشقانه و برگرفته از ایمان انقلابی جوانان بود و تمامی معادلات مرسوم نظامی دنیا را بر هم زد.
کد خبر: ۲۳۷۱۲۵
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۲ - 26April 2017
«فتح خرمشهر» معادلات نظامی مرسوم دنیا را برهم زدبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از قم، احد جمالی طی سخنانی در جلسه ستاد بزرگداشت سی و پنجمین سالگرد حماسه فتح خرمشهر اظهار داشت: مهمترین عبارتی که درباره فتح خرمشهر می‌توان گفت همان تعبیر زیبای حضرت امام (ره) است که فرمودند «خرمشهر را خدا آزاد کرد».

وی افزود: صدام ملعون اعلام کرده بود اگر نیروهای ایرانی بتوانند خرمشهر را فتح کنند، کلید بصره را به آنها خواهم داد، غافل از اینکه جوانان ما توانستند با نیروی توکل بر خدا و عشق و ایمان به آرمان‌ها و اهداف مقدس انقلاب، خرمشهر را آزاد نموده و تمام معادلات و فرمول های نظامی مرسوم دنیا را بر هم زنند.

دبیر ستاد بزرگداشت حماسه سوم خرداد در قم با یادآوری افتخار حضور خود در عملیات بیت‌المقدس و فتح خرمشهر، به خاطره دلاورمردی‌های فرماندهان رشیدی همچون شهیدان علی الوانی و هاشم اعتمادی اشاره و ابراز کرد: دوران انقلاب و دفاع مقدس که رشحه ای از رشحات الهی است، از این نوع جوانان ولایتمدار، بهشتی و برومند که علیرغم سن کم، یکپارچه غیرت و تلاش و مدیریت جهادی بودند، فراوان به خود دیده است و لذا باید این فرهنگ ارزشمند را در جان و ضمیر و زندگی و جامعه خود زنده نگهداریم.

وی با تاکید بر ضرورت حفظ و ترویج ارزش ها و دستاوردهای دفاع مقدس در جامعه ابراز کرد: مقاطع تاریخی همواره در معرض تحریف و اختلاف نظر بوده‌اند لذا لازمست بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری، حماسه سال‌های دفاع مقدس بویژه سالروز فتح خرمشهر، به منظور جلوگیری از خطر تحریف و یا فراموشی، به صورت مکتوب و یا تاریخ شفاهی از شاهدان و خالقان حماسه‌ها و نسلی که انقلاب و دفاع مقدس را درک کرده اند، جمع‌آوری و ثبت گردد.

جمالی مسئولیت سنگین و همگانی دستگاه‌ها و نهادهای استان به‌خصوص اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس را در این زمینه یادآور شد و افزود: فتح خرمشهر، فتح خاک نبود بلکه بحث فتح ارزش‌های اسلامی بود و این پیام و فرهنگ متعالی و گرانسنگ را با خود داشت که جوانان ما به تاسی از آموزه‌های مکتب اهل بیت (ع) همواره مدافع مظلوم هستند و هیچگاه زیر بار ظلم و زور نمی‌روند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت ایام مبعث پیامبر بزرگوار اسلام (ص)، سالروز تشکیل سپاه و سالروز شکست نظامی آمریکا در طبس، گفت: استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا، نظام اسلامی را به سبب مرکزیت و ظلم‌ناپذیری اسلام ناب و تشیع و الگوپذیری برای آزادیخواهان جهان، همواره مورد هجمه قرار می‌دهد و مرتب خط و نشان می‌کشد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری قم ادامه داد: حضور حداکثری در انتخابات 29 اردیبهشت، مورد تاکید مقام معظم رهبری، مراجع عظام تقلید و تمام نخبگان جامعه است، لذا مشارکت حداکثری سرمایه اجتماعی سرشاری را برای جامعه اسلامی در برابر دسیسه‌های استکبار رقم خواهد زد.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد: همچون گذشته، استان قم رتبه نخست را در برگزاری انتخاباتی انقلابی، سالم، پرشور و حداکثری کسب نماید.

انتهای پیام/


نظر شما
پربیننده ها