فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) عنوان کرد؛

انجام مگا پروژه انتقال آب به شش شهر خوزستان

سردار عبادالله عبداللهی گفت: قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) براساس تفاهم نامه ای که در قالب طرح غدیر با وزارت نیرو منعقد می کند، مگا پروژه انتقال آب از پشت سد دز به شش شهر خوزستان را متعهد می شود.
کد خبر: ۲۳۶۹۷۴
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۳ - 25April 2017
به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس؛ سردار عبادالله عبداللهی فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) در جلسه‌ امضای تفاهم‌نامه همکاری برای رفع مشکلات آب و فاضلاب خوزستان که عصر دوشنبه با حضور مهندس حمید چیت‌چیان وزیر نیرو، محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه، و غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان برگزار شد، اظهار داشت: استان خوزستان در طول هشت سال دفاع مقدس زیر بار بیشترین آماج حملات رژیم صدام قرار گرفته بود و بیشترین درد و رنج را متحمل شدند لذا نباید امروز در رنج و سختی زندگی کنند.

وی با اشاره به مشکلات اخیر استان خوزستان افزود: طبق برنامه‌ریزی‌هایی که قرارگاه در سال 95 انجام داده بود، تعداد 65 پروژه را با توجه به شعار سال که اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل بود را برای استان خوزستان تعریف کرد که از این تعداد 20 پروژه در حوزه آب بود؛ در همین راستا بر اساس مخازنی که در این استان به بهره‌برداری رسید یک و سه دهم میلیارد مترمکعب آب برای این استان ذخیره‌سازی کردیم.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) ادامه داد: از تعداد 65 پروژه‌ای که برای استان خوزستان تعریف کرده بودیم 55 پروژه به اتمام رسیده است که از این تعداد 8 پروژه آن در حوزه نفت و گاز است.

وی در ادامه با اشاره پروژه عظیم آب‌رسانی به استان خوزستان هم گفت: برای این پروژه که یک مگا پروژه است باید دولت منابع مالی مورد نیاز را تأمین کند و اگر این امر صورت نپذیرد پروژه‌ای با این وسعت با مشکلات بسیاری مواجه می شود به عبارت دیگر در این پروژه که 70 درصد آن تأمین مواد و تجهیزات است اگر کالا و مواد مورد نیاز آن خریداری نشود پروژه با مشکل مواجه خواهد شد.

سردار عبداللهی بیان داشت: قرارگاه خاتم متعهد شده است که مبلغ قابل توجهی از این پروژه را تأمین اعتبار کند تا با توجه به تأکید ویژه مقام معظم رهبری برای کمک و رسیدگی به مردم خوزستان، به وضعیت اسف‌بار مردم این استان خاتمه دهد و مردم را از رنج و سختی نجات دهد.

وی همچنین با اشاره به آورده‌های قرارگاه برای پروژه عظیم آب‌رسانی استان خوزستان، تصریح کرد: طبق صحبت‌هایی که داشتیم بنا بر این شد که قرارگاه برای این پروژه 360 میلیارد تومان آورده داشته باشد؛ به همین دلیل تاکنون قرارگاه 150 میلیارد تومان ورق آهن خریداری کرده‌که در کارخانه‌های لوله‌سازی در حال تبدیل به لوله‌های مورد نیاز پروژه است.

در این تفاهم‌نامه به موضوع طرح کلان آبرسانی موسوم به «طرح غدیر» پرداخته شده که بر اساس این طرح قرار است به ۶ شهر اهواز، آبادان، خرمشهر، شادگان، دزفول و اندیمشک و حدود ۱۶۰۸ روستای استان از طریق خطوط انتقال و لوله‌گذاری از پشت سد دز آبرسانی شود زیرا آب منتقل‌شده از پشت سد دز به مراتب باکیفیت از آب قبلی این شهرها بوده و کیفیت آن حدود ۵۰۰EC برآورد شده است.

در واقع، در این طرح مقرر است جمعیتی بالغ بر پنج میلیون و هشتصد هزار نفر از جمعیت استان را تحت پوشش قرار دهد و بناست در سه سال آتی به بهره‌برداری برسد.

همچنین با انعقاد این تفاهمنامه مقرر شد قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) سد خاکی رودخانه بهمنشیر را به منظور حبس آب شیرین رودخانه در دهانه بهمنشیر احداث کند.

انتهای پیام/231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار