دانلود رایگان کتاب «درس‌های پیامبر اعظم» از بیانات رهبر معظم انقلاب+ فایلpdf

فایل پی دی اف کتاب «درس‌های پیامبر اعظم» برگرفته شده از بیانات رهبر معظم انقلاب جهت دسترسی عموم منتشر شد.
کد خبر: ۲۳۶۹۱۷
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۰ - 24April 2017
دنلود رایگان کتاب «درس‌های پیامبر اعظم» از بیانات رهبر معظم انقلاب+ فایلpdf
به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، فایل پی دی اف کتاب «درس‌های پیامبر اعظم» گزیده‌ای از بیانات رهبر معظم انقلاب درباره شخصیت پیامبر گرامی اسلام (ص) که توسط انتشارات انقلاب اسلامی چاپ شده بود؛ جهت دسترسی عموم منتشر شد.
 

درباره کتاب

این كتاب گزيده‌ای از بيانات حضرت آيت‌الله العظمي سيّدعلي خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامي درباره‌ي شخصيّت، ويژگيها، و بعثت نبيّ مكرّم اسلام(ص) است كه از ميان بيانات معظم‌له از خرداد 1368 تا شهريور 1391 با ويژگيهاي:

1. از ميان مطالب مرتبط با زندگي و شخصيّت آن حضرت، درسهاي زندگي و بعثت پيامبر كه مورد نياز همه‌ي انسانها و جوامع انساني در طول تاريخ و به‌ويژه دوران معاصر است انتخاب شود.

2. مخاطب بيانات معظّم‌له عمدتاً نخبگان، روشنفكران و زمامداران كشورهاي اسلامي باشند.

انتخاب و به ترتيب تاريخي ارائه شده است.

اميد است اين بيانات كه خود نتيجه‌ي تعاليم حياتبخش و جاودانه‌ي مكتب آخرين پيامبر خدا حضرت محمّد بن عبدالله(ص) است و از زبان يكي از عالمان و فقيهان بزرگ اسلامي معاصر ايراد شده بر دل و جان مخاطبان جاي گيرد و جاني تازه در روح به حركت درآمده‌ی بيداري اسلامي بدمد.

صفحاتی از کتاب

در اين مقطع زمانى، ياد و نام مبارك پيامبر اعظم از هميشه زنده‌تر است؛ و اين يكى از تدابير حكمت و الطاف خفيّه‌ى الهى است. امروز امّت اسلام و ملّت ما بيش از هميشه به پيغمبر اعظم خود نيازمند است؛ به هدايت او، به بشارت و انذار او، به پيام و معنويّت او، و به رحمتى كه او به انسانها درس داد و تعليم داد.

امروز درس پيغمبر اسلام براى امّتش و براى همه‌ى بشريّت، درسِ عالم شدن، قوى شدن، درس اخلاق و كرامت، درس رحمت، درس جهاد و عزّت، و درس مقاومت است. پس نام امسال به طور طبيعى، نام مبارك پيامبر اعظم است. در سايه‌ى اين نام و اين ياد، ملّت ما درسهاى پيغمبر را بايد مرور كند و آنها را به درسهاى زندگى و برنامه‌هاى جارى خود تبديل كند.

ملّت ما به شاگردى مكتب نبوى و درس محمّد(صلی‌الله‌علیه‌وآله) افتخار میكند. ملّت ما پرچم اسلام را در ميان امّت اسلامى با استقامت و استحكام برافراشته است؛ سختى‌ها را تحمّل كرده است و كاميابى‌هاى حضور در اين ميدان شرف و افتخار را ديده است و به فضل الهى، كاميابى‌هاى بيشتر در راه است.

ما درس اخلاق پيغمبر، درس عزّت پيامبر اعظم، درس علم‌آموزى و درس رحمت و كرامت و درس وحدتى را كه ايشان به ما داد و درسهاى زندگى ماست، بايد در برنامه‌ى زندگى خودمان قرار بدهيم.

موضوعات مهم

شخصیّت و سیره‌ی رسول اکرم(ص)/ بعثت، ابلاغ پیام الهی به مردم، ایجاد حکومت اسلامی/ نکات اساسی در علاج بیماری‌های فعلی جهان اسلام/ وحدت امت و بیداری اسلامی

جهت دانلود فایل pdf کتاب «درس‌های پیامبر اعظم» اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام/121

نظر شما
پربیننده ها