کولیوند در اختتامیه همایش «سلامت در حوادث و بلایا» خبر داد؛

راه‌اندازی 2 بیمارستان هوایی در آینده نزدیک

رئیس اورژانس کشور از راه‌اندازی 2 بیمارستان هوایی مجهز به 45 تخت در آینده نزدیک خبر داد.
کد خبر: ۲۳۶۸۹۳
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۵ - 24April 2017
راه‌اندازی 2 بیمارستان هوایی در آینده نزدیکبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، دکتر «پیر حسین کولیوند» رئیس اورژانس کشور در اختتامیه هشتمین همایش «سلامت در حوادث و بلایا» از راه‌اندازی 2 بیمارستان هوایی در آینده نزدیک خبر داد و در این رابطه توضیح داد: طی قراردادهایی که با دو شرکت هواپیمایی منعقد ساخته‌ایم قرار است دو فروند هواپیما مجهز به 45 تخت برای انتقال مجروحان به مراکز درمانی و درمان به اورژانس کشور افزوده شوند.
 
وی همچنین اظهار داشت: طی سه سال گذشته 2500 آمبولانس به اورژانس کشور اضافه شده است و امروز 2200 پایگاه اورژانس پیش بیمارستانی در حال فعالیت هستند و پایگاه‌های هوایی نیز به 31 پایگاه افزایش یافته‌اند.
 
کولیوند گفت: نقشه خطرپذیری برای وزارت کشور طراحی شده که نرم افزاری دارد و نشان می‌دهد در هر شهر چه مخاطراتی اتفاق افتاده و چه خطرهایی آن شهر را تهدید می‌کند.

وی عنوان کرد: در اورژانس پیش بیمارستانی کدهایی برای سکته قلبی و مغزی طراحی شده و سیستم ekg طراحی شده که از طریق آن 57 بیمارستان از طریق آمبولانس اطلاعات بیمار سکته مغزی و قلبی را دریافت می‌کنند و پزشکان حاضر در بیمارستان‌های دریافت کننده هشدار آمبولانس می‌توانند دز راستای خدمات رسانی به بیمار کمک کنند.

کولیوند تصریح کرد: در تعطیلات نوروز از طریق راه اندازی این دستگاه‌ها توانستیم جان 287 نفر را نجات دهیم. دستگاه‌هایی که امروز در داخل آمبولانس‌ها استفاده می‌شود، ساخت داخل هستند.

وی بیان داشت: در اتفاقات اخیری که در کشور به وجود آمد نشان داده شد هماهنگی‌های بین دستگاه‌های امدادرسان به خوبی ایجاد شده و مهمترین موضوعی که باید در حال حاضر  به ان توجه داشته باشیم موضوع آموزش همگانی است.

انتهای پیام/241
نظر شما
پربیننده ها