کریمیان مطرح کرد؛

ارسال 46 هزار اثر به جشنواره «نامه‌ای به یک شهید»

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط‌عمومی بنیاد شهید گفت: جشنواره «نامه‌ای به یک شهید» در بهمن ماه آغاز و در مدت کوتاهی 46 هزار نامه به دبیرخانه ارسال شد.
کد خبر: ۲۳۶۸۵۷
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۶ - 24April 2017

ارسال 26 هزار اثر به جشنواره «نامه به یک شهید»به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، آیین اختتامیه اولین جشنواره ملی «نامه‌ای به یک شهید» صبح امروز (دوشنبه چهارم اردیبهشت‌ماه) با حضور حجت الاسلام محمدعلی شهیدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و برگزیدگان جشنواره در تالار سوره حوزه هنری برگزار شد.

علیرضا کریمیان رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران در ابتدای مراسم، اظهار داشت: از جمله برنامه‌های بنیاد شهید به مناسبت روز شهید جشنواره نامه‌ای به یک شهید بود که در این کار وزارت آموزش و پرورش نیز با ما همکاری کرد.

وی با اشاره به سابقه نوشتن نامه در سرزمین ایران و اهمیت آن به عنوان رسانه گفت: در شرایط کنونی که فضای مجازی پیشرو در اطلاع رسانی است نیازمند محتوای دقیق تر در این عرصه هستیم.

کریمیان تصریح کرد: امیدواریم استمرار برگزاری این جشنواره در سال های آینده در انتقال فرهنگ ایثار، شهادت و ارتباط نسلی موثر باشد.

رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی بنیاد شهید ادامه داد: طرح در بهمن ماه آغاز و در مدت کوتاه 46 هزار نامه به دبیرخانه ارسال شد. پنج استان همدان، مرکزی، لرستان، گیلان و شهرستان های استان تهران بیشترین همکاری را داشتند.

وی بیان کرد: دو مرحله داوری ابتدا در سطح استان ها انجام شد که اساتید دانشگاه در فرایندی به داوری آثار پرداختند. در انتها 609 اثر به دست هیئت داوران مرکزی رسید که سه تن از اساتید مطرح ادبیات فارسی آثار را داوری کردند.

کریمیان در پایان گفت: از تعداد 36 نفر برگزیده 9 نفر در مقطع ابتدایی 13 نفر در مقطع متوسطه اول و 14 نفر در مقطع متوسطه دوم در حال تحصیل هستند که میزان مشارکت دانش آموزان دختر بیشتر بوده است که ار این بین یکی از برگزیدگان فرزند شهید مدافع حرم است.

انتهای پیام/ 141
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار