سردار جلالی به دفاع پرس خبر داد؛

آماده‌سازی طرح ملی مقابله با تهدیدات بیولوژیکی

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور از آماده‌سازی طرح مقابله با تهدیدات بیولوژیکی در مقیاس ملی خبر داد و گفت: این طرح هم‌اکنون در مقیاس استانی در حال اجراست.
کد خبر: ۲۳۶۶۴۰
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۹ - 23April 2017
آماده‌سازی طرح ملی مقابله با تهدیدات بیولوژیکی
سردار سرتیپ «غلامرضا جلالی» رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، در خصوص تهدیدات بیولوژیکی اظهار داشت: باید فرآیندی در کشور ایجاد شود تا آمادگی برای مقابله با این نوع تهدیدات افزایش یابد.
 
وی افزود: ظرفیت‌هایی در کشور وجود دارد که در حوادث گوناگون و در مقاطع مختلف به کار گرفته می‌شوند؛ اما استفاده از این ظرفیت‌ها پیوسته نیست. ما برای پاسخ به تهدیدات بیولوژیکی باید طرح‌های مصوب رسمی داشته باشیم که در حال تهیه آن هستیم. این طرح‌ها پاسخ ملی به حوادث و بلایا از جنس بیولوژیک در مقیاس ملی هستند. با تصویب این طرح نقش تمامی دستگاه‌های اجرایی در این زمینه مشخص می‌شود.
 
سردار جلالی خاطرنشان کرد: این طرح‌ اکنون در مقیاس استانی در حال اجراست؛ به طور مثال در پایان سال گذشته رزمایشی در خصوص بیماری‌های مشترک انسان و دام در استان قم برگزار شد. انتخاب استان قم برای این رزمایش نیز به این دلیل بود که این استان «هاب دام» کشور است.
 
رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور با اشاره به مدیریت حوادث در کشور تصریح کرد: در حادثه پلاسکو شاهد مدیریت خوبی بودیم، چرا که صدا و سیما در صحنه حضور یافت و موضوع را عمومی کرد و البته یک نقطه ضعف داشت که چالش نقطه‌ای را به چالش ملی تبدیل کرد اما همین موجب شد که همبستگی عمومی به وجود آورد. 
 
وی در ادامه مدیریت حادثه پلاسکو را از نوع مدیریت مقطعی دانست و گفت: این نوع مدیریت برای تمامی شرایط پاسخگو نیست و باید مدیریتی قانونمند به وجود آید تا موانع هماهنگی‌ها رفع شوند.
 
انتهای پیام/241
نظر شما
پربیننده ها