با حضور فرماندهان ارتش و مسئولان استانی؛

مراسم سالگرد شهادت سپهبد قرنی در حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد

سی و هشتمین سالگرد شهادت سپهبد محمدولی قرنی و گرامیداشت 700 شهید ارتش در استان قم، ظهر روز گذشته (شنبه) در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد.
کد خبر: ۲۳۶۵۸۰
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۵ - 23April 2017

مراسم سالگرد شهادت سپهبد قرنی در حرم حضرت معصومه (س) برگزار شدبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از قم، سی و هشتمین سالگرد شهادت سپهبد «محمدولی قرنی» و گرامیداشت 700 شهید ارتش استان قم، ظهر روز گذشته (شنبه) با حضور فرماندهان ارتش و مسئولان استانی در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد.

حجت الاسلام «عباس محمدحسنی» جانشین عقیدتی سیاسی دژبان کل ارتش طی سخنانی در مراسم سی و هشتمین سالگرد شهادت سپهبد «محمدولی قرنی»، با گرامیداشت ایام هفته ارتش، اقتدار و سرافرازی امروز میهن اسلامی را مدیون و مرهون فداکاری، از جان گذشتگی و اطاعت پذیری شهدا، ایثارگران و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس بخصوص نیروهای مسلح و بویژه ارتش جمهوری اسلامی دانست و اظهار داشت: ارتشیان جزو نخستین نیروهای وفادار به امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب هستند که این وفاداری را از روزهای نخستین پیروزی انقلاب تا امروز در شرایط مختلف به اثبات رسانیده اند.

این مراسم با اقامه عزا در آستانه سالروز شهادت امام موسی بن جعفر (ع) همراه بود؛ سپس شرکت کنندگان در مراسم، با تشریفات و احترامات نظامی بر مزار شهید قرنی واقع در یکی از حجره های جنب درب شماره دو صحن امام رضا(ع) حضور یافتند و با قرائت فاتحه، یاد و نام نخستین رئیس ستاد مشترک ارتش جمهوری اسلامی را گرامی داشتند.

آیت الله سعیدی امام جمعه موقت قم و تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س)، فرماندهان و مسئولان رده های ارتش از تهران و قم و سایر فرماندهان نیروهای مسلح استان، مسئولان عقیدتی سیاسی یگان های ارتش، مسئولانی از استانداری و مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان در مراسم مذکور شرکت داشتند.

شهید قرنی در مقابله با غائله آشوب ضدانقلاب قبل از آغاز جنگ تحمیلی، 11 روز نبرد کردستان را مدیریت و این منطقه را از گلوی ضد انقلاب خارج کرد؛ وی نخستین شهید ترور به دست منافقان پس از پیروزی انقلاب اسلامی بود که در روز سوم اردیبهشت 1358 به دست گروهک تروریستی فرقان به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها