حضور طالب‌زاده در آیین آغاز بخش «زیتون‌های زخمی» جشنوراه فیلم فجر

رئیس سازمان سینمایی و نادر طالب‌زاده در آیین آغاز به کار بخش «زیتون‌های زخمی» سی‌وپنجمین جشنواره جهانی فیلم فجر حضور یافتند.
کد خبر: ۲۳۶۴۳۷
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۳ - 21April 2017
حضور طالب‌زاده در آیین آغاز بخش «زیتون‌های زخمی» جشنوراه فیلم فجربه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، آیین آغاز به کار بخش «زیتون‌های زخمی» سی‌وپنجمین جشنواره جهانی فیلم فجر عصر امروز جمعه اول اردیبهشت‌ماه با حضور محمدمهدی حیدریان(رئیس سازمان سینمایی)، نادر طالب‌زاده و رضا میرکریمی در کاخ سی‌وپنجمین چشنواره جهانی فیلم فجر برگزار شد.

در ابتدای این برنامه علیرضا شجاع‌نوری با اشاره به اینکه بخش «زیتون‌های زخمی» جشنواره برای خودش هم با وجود سال‌ها فعالیت در حوزه سینما تازگی دارد، اظهار کرد: در این بخش تلاش کردیم در حد سهم جشنواره کمی از فجایعی که در سوریه اتفاق می‌افتد و اثراتی که روی مردم دارد را به صورت مستقیم و غیر مستقیم نمایش دهیم.

مدیر بخش نشستهای جشنواره جهانی فیلم فجر بیان کرد: امروز دو فیلم را می‌بینیم؛ یکی اپیزود اول فیلم بلند «آگوست» به کارگردانی احمد زائری که کارگردان آن در مراسم نیز حضور دارد و دومین فیلم نیز مستند بابایی است.

احمد زائری کارگردان فیلم «آگوست» نیز بیان کرد: این فیلم در شرایط سخت و بحرانی ساخته شد و اگر حمایت‌های آقای مطهر تهیه‌کننده فیلم نبود، فیلم هم ساخته نمی‌شد.

وی افزود: این فیلم درباره جنایت‌هایی که در سوریه و علیه بچه‌‌ها اتفاق افتاده است و ما تنها توانستیم بخش کوچکی از این رنج‌ها را به تصویر بکشیم.

بنابراین گزارش، بخش «زیتون های زخمی» که یکی از بخش های غیررقابتی این دوره از جشنواره جهانی فیلم فجر به حساب می‌آید به آثاری اختصاص دارد که موضوع جنگ سوریه و مبارزه با داعش را مورد توجه قرار داده است.
 
منبع: تسنیم
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار