مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم:

جبهه در نگاه شهدا «آستانه بهشت» بود/ دفاع مقدس داشته‌های عمیقی برای آیندگان دارد

سیدموسی حسینی کاشانی با اشاره به اینکه رزمندگان اسلام و شهدای گرانقدر با اعتقاد راسخ و عزم جدی به جبهه‌ها گام نهادند، گفت: تصور آنها از جبهه، آستانه ورود و یک قدم مانده به بهشت بود.
کد خبر: ۲۳۶۳۲۵
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۶ - 20April 2017

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از قم، سیدموسی حسینی کاشانی در دیدار مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای بزرگوار انقلاب و هشت سال دفاع مقدس و دلاورمردی‌های نیروهای مسلح، به خاطراتی از مناطق عملیاتی اشاره و ابراز کرد: هر یک از صحنه‌های دفاع مقدس و رشادت‌های رزمندگان اسلام دربرگیرنده داشته‌هایی ارزشمند و عمیق برای نسل‌های آینده است و باید قبل از آنکه این خاطرات و داشته‌ها از بین بروند و یا دچار تحریف و فراموشی شوند، از کانال تاریخ شفاهی و سایر ظرفیت‌های موجود، مکتوب و ثبت شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با اشاره به روحیه والای شهدا و رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس اظهار داشت: شهدای بزرگوار و رزمندگان پر توان اسلام با تبعیت محض از امام و رهبر خویش و شناختی عمیق، اعتقادی راسخ و عزم و اراده‌ای خلل ناپذیر گام در جبهه نهادند و جبهه در نظر آنان، یک قدم تا بهشت و آستانه ورود به رضوان الهی بود.

وی افزود: دوران سال‌های حماسه و ایثار آنقدر از ظرفیت بالای هنری و اعتقادی و ارزشی برخوردار است که هر چه به آن بپردازیم کم است و حضرت آقا نیز در این زمینه رهنمودها و تاکیدات فراوانی دارند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان قم تصریح کرد: علاوه بر اقداماتی مثل برگزاری جشنواره‌ها و نمایشگاه‌ها، امور زیربنایی مهمی باید مورد توجه قرار گیرد تا ضمن نگاه ویژه به این مقطع طلایی از تاریخ کشورمان، ظرفیت های دفاع مقدس خیلی خوب شکافته و به نسل های بعدی منتقل شود،‌ زیرا هر قدر در این زمینه بیشتر کار شود، همچون یک باقیات الصالحاتی ذخیره خواهد شد.

حسینی کاشانی با اشاره به تفاهمنامه موجود فیمابین ادارات کل ارشاد و حفظ آثار دفاع مقدس تاکید کرد: ضرورت دارد از همه ظرفیت های فرهنگی و هنری مجموعه ارشاد در زمینه فرهنگ سازی دفاع مقدس در جامعه بهره بگیریم و لذا اجرای دقیق تفاهمنامه می تواند نقشه راهی برای اقدامات مناسب تر و موثرتر باشد.

عضو شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم، همچنین همکاری در زمینه هایی چون چاپ و نشر کتب مرتبط با فرهنگ ایثار و شهادت، حفظ و معرفی یادمان های بمباران هوایی و موزه آرایی مرکز فرهنگی انقلاب و دفاع مقدس را مورد اشاره قرار داد و افزود: موزه باید حاوی پیامی عمیق باشد تا ضمن ایجاد سوال و درگیری ذهنی در مخاطبان و بازدیدکنندگان، آنها را به یافتن پاسخ های مناسب ترغیب نماید.

در این دیدار که در محل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم صورت گرفت، احمد حسینی مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس، اداره کل ارشاد استان قم را از مراکز تاثیرگذار در زمینه ترویج فرهنگ عاشورایی دفاع مقدس در استان و کشور خواند و افزود: ان شاءالله روزبروز شاهد خلق اثار هنری فاخر و ماندگار در زمینه فرهنگ ایثار و شهادت توسط هنرمندان نام آور استان باشیم.

وی همچنین برخی ویژگی های منحصرد به فرد استان قم در دوران دفاع مقدس را برشمرد و تصریح کرد: مقام دوم شهادت در کشور، حضور 75 فرمانده شهید از سپاه و پنج فرمانده شهید از ارتش که همگی با درجه بالای نظامی بودند، وجود شهدای شاخصی چون شهید فهمیده، حضور تعداد قابل توجهی از خلبانان شهید، تقبل هزینه سه روز جنگ از سوی مردم، کمک های مردمی در ساخت پادگان شهید زین الدین اندیمشک، الحاق موضوع روحانیت و زنان در دفاع مقدس به مرکز فرهنگی انقلاب و دفاع مقدس قم و سایر ویژگی ها هریک می تواند منشاء وسوژه مناسبی برای خلق آثار هنری ارزشمند باشد.

حسینی در پایان، تعیین مولفه های نقش هنرمندان و به طور کلی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در دوران ایثار و شهادت را گام مهمی در تدوین دانشنامه دفاع مقدس استان قم برشمرد.

انتهای پیام/


نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار