معرفی کتاب؛

یادی از سرداران آذربایجان در «اسوه‌های ماندگار»

کد خبر: ۲۳۵۵۲۳
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۲ - 16April 2017
یادی از سرداران آذربایجان در «اسوه‌های ماندگار»به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، «اسوه‌های ماندگار» عنوان کتابی از حسین نجفی است، که در آن به زندگی پنج تن از شهدای جنگ تحمیلی پرداخته است.
 
این کتاب ویژه زائران راهیان نور تالیف و منتشر شده است. با این حال به دلیل موجز بودن آن می‌تواند به عنوان کتابی قابل استناد مورد استفاده قرار بگیرد.
 
«اسوه‌های ماندگار» در پنج بخش شامل شهید «مهدی باکری» فرمانده لشکر ۳۱ عاشورا، شهید «حمید باکری» جانشین لشکر ۳۱ عاشورا، شهید «حسن شفیع‌زاده» فرمانده توپخانه سپاه، شهید «علی تجلایی» مسئول طرح عملیات قرارگاه خاتم‌الانبیا (ص) و شهید «مرتضی یاغچیان» جانشین لشکر ۳۱ عاشورا؛ به گوشه‌هایی از زندگی شخصی و رزم آنها در جبهه‌ها پرداخته است.
 
همچنین در هر بخش عکس‌های متنوعی از هر شهید گنجانده شده است، که شاید کمتر دیده شده‌اند. از محاسن دیگر کتاب قِطع جیبی آن است، که برای سفر مناطق عملیاتی راهیان نور مناسب است.
 
قسمتی از متن کتاب
 
«ماشین را روشن کردم و به سوی قرارگاه حرکت کردیم. چشم به جاده دوخته بودم و ذهنم در خاطرات دوردست پرسه می‌زد. آفتاب جنوب از  پشت شیشه‌های تویوتا اذیت می‌کرد. هرچه می‌خواستم کولر ماشین را روشن کنم جرات نمی‌کردم. آقا مهدی از لحظه‌ای که سوار شده بود قرآن کوچکش را از روی داشبورد درآورده و مشغول خواندن قرآن بود.
 
راه طولانی بود و عرق از سر روی‌مان سرازیر می‌شد. «یا علی» گفتم و دگمه کولر را فشار دادم. هوای سرد و لطیف با فشار وارد ماشین شد. جان تازه‌ای گرفتم؛ ولی زیرچشمی آقا مهدی را زیر نظر داشتم. چند دقیقه‌ای نگذشته بود که آقا مهدی انگشت سبابه‌اش را لای قر‌آن گذاشت و سرش را به طرف من برگرداند و گفت: لاله بنده سی! می‌دانی کولر را که روشن می‌کنی مصرف بنزین ماشین زیاد می‌شود؟ خاموش کن! مگر بچه‌ها در سنگر، زیر کولر نشسته‌اند که تو کولر باز می‌کنی ‌‌... می‌دانستم نمی‌گذارد.»

«اسوه‌های ماندگار» به اهتمام «حسین نجفی» در ۱۲۰ صفحه مصور تالیف و توسط نشر «صریر و اداره کل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی» در ۱۰۰۰ جلد منتشر شده است.

انتهای پیام/ 161
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار