سردار سرلشکر شهید ولی الله چراغچی در قاب تصویر

سردار سرلشکر شهید ولی الله چراغچی جانشین فرمانده لشکر 5 نصر، از فرماندهان شجاع و مخلص خراسانی بود که در عملیات «بدر» جاودانه شد.
کد خبر: ۲۳۴۲۰۳
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۶ - 08April 2017

به گزارش دفاع پرس از خراسان رضوی، سردار ولی الله چراغچی مسجدی قائم مقام فرمانده لشگر ۵ نصر (سپاه پاسداران انقلاب اسلامی) در اول شهریور  سال ۱۳۳۷ در مشهد مقدس چشم به جهان گشود.

وی در سال ۱۳۵۷_۱۳۵۶ پس از شرکت در کنکور، در رشته مهندسی علوم دانشگاه بیرجند پذیرفته شد.

با اوج‌گیری انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره) فعالیت سیاسی مذهبی خود را قوت بخشید و در صحنه مبارزه با رژیم منفور پهلوی مشتاقانه گام نهاد.

در سال ۱۳۵۸_۱۳۵۷ با تعطیلی دانشگاه ها فعالیت خود را در ارتش آغاز کرد و در کلاس های نظامی به تعلیم افراد می پرداخت. در همین سالها بود که با تشکیل سپاه به این ارگان انقلابی رو نهاد و درس و دانشگاه را رها کرد. با آغاز اولین خیانتهای ضد انقلاب داخلی در گنبد، به این منطقه رفت و از خود در آنجا دلاوریها به جا گذاشت.

وی با شروع جنگ تحمیلی عراق علیه ایران به جبهه های نبرد شتافت.

شهید ولی الله چراغچی، سرانجام در یکی از ساعتهای سخت عمليات «بدر»، ترکشی به سرش اصابت كرد و پس از ۲۲ روز بیهوشی در تاریخ ۱۸ فروردین ۱۳۶۳، همانگونه كه آرزو داشت... «قشنگ» شهيد شد و پیکر مطهرش در گلزار شهدای بهشت رضا (علیه السلام) مشهد آرام گرفت. 

 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار