برگزاری سالگرد شهادت شهید امر به معروف و گرامیداشت شهدای عملیات «کربلای۸»

مراسم سومین سالگرد شهادت شهید «علی خلیلی» و گرامیداشت یاد شهدای عملیات کربلای ۸ در گلزار شهدای بهشت زهرا(س)تهران برگزار میشود.
کد خبر: ۲۳۴۱۸۰
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۶ - 06April 2017
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، مراسم سومین سالگرد شهادت شهید «علی خلیلی» از شهدای امر به معروف و نهی از منکر به همراه رونمایی از کتاب زندگینامه و خاطرات این شهید برگزار می شود.

این مراسم امروز(پنجشنبه17 فروردین96) از ساعت 16 الی 17:30 و با حضور خانواده شهید خلیلی،جمعی از خانواده شهدا و ایثارگران و عموم مردم در خانه شهید گلزار شهدای بهشت زهرا(س) تهران برگزار می شود.

برپایه این گزارش، شامگاه نیمه شعبان سال 1390 شهید علی خلیلی برای ممانعت از آزار و اذیت چند اراذل برای چند خانم از سوی یکی از آن اراذل مورد اثابت چاقو قرار گرفت و پس از تحمل حدود سه سال جراحات، یک شنبه سوم فروردین در یکی از بیمارستان‌های تهران جان خود را از دست داد.

پیکر شهید علی خلیلی در روز سه شنبه پنج فروردین سال 90  پس از تشییع بر روی دوش مردم شهید پرور در قطعه 24 بهشت زهرا به خاک سپرده شد.

برگزاری گرامیداشت شهدای عملیات «کربلای8»

همزمان با فرا رسیدن سالروز عملیات «کربلای 8»، مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهدای این عملیات امروز پنجشنبه 17 فروردین 96 از ساعت 16 با حضور خانواده معظم شهدا، جانبازان، ایثارگران و عموم مردم در قطعه 29 گلزار شهدای بهشت زهرا(س) برگزار خواهد شد.

در این مراسم که به همت ستاد کنگره لشکر 10 سید الشهدا(ع) برگزار خواهد شد تعدادی از رزمندگان و جانبازان حاضر در این عملیات به خاطره گویی و روایتگری خواهند پرداخت.

برپایه این گزارش عملیات «کربلای 8» در 18 فروردین سال 66 و با رمز مقدس «یاصاحب الزمان(عج)» به منظور پاسخگویی به شرارتهای عراق در حمله به تأسیسات و منابع اقتصادی کشور و برهم زدن امنیت خلیج فارس، انهدام ماشین جنگی و تحکیم مواضع به دست آمده در عملیات کربلای 5، توسط نیروهای سپاه پاسداران در منطقه بصره آغاز شد.

رزمندگان اسلام با عبور از موانع ایذایی مختلف از جمله میدان‌های مین، سیم‌های خاردار و با استفاده از اصل غافلگیری و تاکتیک‌های رزمی، خطوط دفاعی دشمن را درهم می‌کوبند و گردانهای 1، 3، 4 از تیپ 417 و تیپهای 106، 416 و 65 نیروی مخصوص و نیز تیپ‌های 29 و 117 از لشکر 5 عراق را مورد هجوم قرار می‌دهند و این یگانها را به میزان 40 تا 80 درصد منهدم می‌کنند.

همچنین دهها تانک و نفربر دشمن به آتش کشیده می‌شود و چندین تانک نیز به غنیمت رزمندگان اسلام درمی‌آید. در این تهاجم، مواضع مستحکم عراق به عمق دو کیلومتر سقوط می‌کند و بیش از 2600 تن از نیروهای دشمن کشته یا زخمی و تعدادی اسیر می‌شوند.

منبع: تسنیم

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار