سخنگوی حشد شعبی:

70 درصد داعشی‌های موصل عراقی هستند/ حضور 2 هزار داعشی در استان نینوا

سخنگوی بسیج مردمی عراق اعلام کرد که 70 درصد عناصر داعش در کرانه راست موصل را عراقی‌ها تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۲۳۳۹۳۴
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۷ - 04April 2017

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، «احمد الاسدی» سخنگوی نیروهای حشد شعبی عراق در سخنانی مطبوعاتی تصریح کرد: آمارهای مسئولان آمریکایی از وجود نزدیک به یک‌هزار جنگجوی گروه تروریستی داعش حکایت دارد که فقط مختص به کرانه راست شهر موصل است.

وی افزود: مناطق باقی مانده در کنترل داعش در کرانه راست موصل از 30 درصد تجاوز نمی‌کند و در نتیجه شمار جنگجویان این گروه فراتر از یک‌هزار نفر نیست که در این منطقه در محاصره هستند.

الاسدی خاطرنشان کرد: این تروریست‌ها با وجود تعداد اندک خود، همچنان بین 200 تا 300 هزار غیرنظامی شهر موصل را در قبضه خود دارند و این امر نبرد را دشوار می‌کند و چالش‌ها پایان نخواهد یافت؛ زیرا سلامت غیرنظامیان مهم‌ترین هدف برای هر نیرویی است که در نبرد آزادسازی شهر موصل شرکت می‌کند.

به گزارش العالم، وی تصریح کرد: جنگجویان داعش در استان نینوا که شامل مناطق تلعفر، المحلبیه و کرانه راست شهر موصل می‌شود، به 2 هزار نفر می‌رسد اما در به اصطلاح ولایت الجزیره تعداد آنها از 3 هزار نفر فراتر نمی‌رود.

الاسدی گفت: اکثر جنگجویان در کرانه راست موصل هستند و 70 درصد آنها عراقی می‌باشد و مابقی را جنگجویان عرب و خارجی تشکیل می‌دهند.

این سخنگو تصریح کرد: جنگجویان عراقی داعش، افرادی مجرم و تروریست هستند و فکر نمی‌کنیم که عقب‌نشینی کنند زیرا به بازداشت غیرنظامیان ادامه می‌دهند و خانه‌های را روی سر آنها منفجر می‌کنند.

وی تاکید کرد: بازکردن گذرگاه‌های برای فرار عناصر داعش از گزینه‌های کنونی ما نیست زیرا تجربه ما با این تروریست‌ها کاملا روشن است و آنهااز یک منطقه به منطقه دیگری عقب نشینی می‌کنند و به تهدیدهای خود علیه نیروهای ما و حمله به آنها ادامه می‌دهند.

الاسدی گفت: از بین بردن این جرثومه‌های مجرم و تروریست بهترین و ایده آل ترین راه حل است.

انتهای پیام/421

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار