حسینی شاهرودی:

حل مشکل تولید و اشتغال به اقدام جدی و عملیاتی نیاز دارد

یک عضو هیأت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر اینکه باید اقدام جدی و عملیاتی برای رفع مشکل تولید و اشتغال وجود داشته باشد گفت:‌ دولت باید برای حل این مشکلات پیش قدم شده و مجلس، قوه قضاییه و بخش خصوصی را با خود همراه کند.
کد خبر: ۲۳۳۰۳۶
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۷ - 24March 2017

حل مشکل تولید و اشتغال به اقدام جدی و عملیاتی نیاز داردبه گزارش گروه سایررسانه‌های دفاع پرس، حسین حسینی شاهرودی با اشاره به نام گذاری امسال ازسوی مقام معظم رهبری به نام « اقتصاد مقاومتی، تولید – اشتغال» اظهار داشت:‌ مقام معظم رهبری چندین سال موضوع اقتصاد مقاومتی را مطرح کردند تا در وهله اول به عنوان فرهنگ در جامعه نهادینه شود و بعد از آن وارد ساختار و شاکله نظام گردد به طوری که این نگاه در دولت شکل گرفته و از مجلس به آحاد جامعه منتقل شود.

وی افزود: اقتصاد مقاومتی در حوزه فرهنگ سازی تجلی یافته و به نوعی در بین دولت و بخش خصوصی و مردم فهم مشترکی در اقتصاد مقاومتی به وجود آمده است اما اراده ای برای اجرای این فهم مشترک دیده نمی شود به خصوص در سال گذشته که شاهد اجرایی شدن درست شعار سال یعنی اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نبودیم.

این عضو هیأت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: با توجه به تجهیز نشدن زیرساخت ها برای پیاده سازی اقتصاد مقاومتی طبق فرموده رهبری اقتصاد مقاومتی به خوبی در کشور عملیاتی نشده است. آن هم در شرایطی که حل نشدن مشکلات اقتصادی می‌تواند پاشنه آشیل نظام باشد. به عبارت دیگر اگر مشکلات اقتصادی کشور حل نشود تبعات فرهنگی و امنیتی را برای کشور به دنبال خواهد داشت.

حسینی شاهرودی با تاکید بر اینکه باید اقدام جدی و عملیاتی برای توجه به تولید و بهبود وضعیت اشتغال داشت،‌گفت:‌این توجه نباید صرف آمارهای مراکز آمار در مورد نرخ رشد اقتصادی و یا بیکاری باشد. باید وضعیت اقتصادی را در کف خیابان ها و در میزان رفاه مردم جستجو کرد.

وی اجرایی شدن شعار اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال را منوط به اهتمام دولت دانست و توضیح داد: دولت باید در این راه پیش قدم باشد که اگر احتیاج به تصویب قانونی دارد پیشنهادش را به مجلس دهد و اگر لازم است قوه قضاییه با مفاسد برخورد کند دولت آن را مطرح کند.ورود بخش خصوصی نیز منوط به حمایت دولت است.

این عضو هیأت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اقدامات ستاد اقتصاد مقاومتی گفت:‌ این ستاد سال گذشته همه چیز را بر رفع مشکل نقدینگی و دادن بدهی های بانکی مراکز تولیدی می دید که مشکل فراتر از رفع مشکل نقدینگی است و مباحثی همچون پیچیدگی نظام بانکی، نظام ناسالم مالیاتی و گمرکی، قانون کار و سایر قوانین بالادستی در مشکلات حوزه تولید تاثیرگذار است.

حسینی شاهرودی تاکیدکرد:‌باید مشکلات به گونه ای رفع شود که تولیدات داخلی بتواند با کالاهای خارجی رقابت کند چون در غیر این صورت آسیب جدی به بخش تولید وارد می‌شود . همچنین دولت باید اهتمام جدی در اجرای قانون رفع موانع تولید داشته باشد تا با اراده تمامی دستگاهها امسال شاهد شکوفایی اقتصاد کشور باشیم.

منبع: ایسنا

نظر شما
پربیننده ها