سخنگوی دولت ترکیه:

نمی‌گذاریم در شمال سوریه پ.ی.د، جایگزین داعش شود

معاون نخست وزیر و سخنگوی دولت ترکیه اعلام کرد که آنکارا هرگز اجازه جایگزینی حزب اتحاد دموکراتیک سوریه(پ.ی.د) به جای داعش در شمال سوریه را نخواهد داد.
کد خبر: ۲۳۳۰۲۸
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۸ - 24March 2017
به گزارش گروه بین الملل دفاع پرس، «نعمان کورتولموش»، معاون نخست وزیر و سخنگوی دولت ترکیه در گفتگو با خبرگزاری آناتولی اعلام کرد که در صورت حضور حزب اتحاد دموکراتیک سوریه (پ.ی.د) در شمال سوریه، ارتش ترکیه در عملیات آزادسازی رقه از اشغال داعش شرکت نخواهد کرد.

وی شهر رقه را متعلق به اهالی این شهر دانست و بیان کرد: 95 درصد جمعیت رقه را قوم عرب تشکیل می دهد و نباید پس از آزادسازی آن از اشغال تروریست های داعشی، ساختار جمعیت این شهر تغییر یافته و دیگر گروه های تروریستی جایگزین اعراب بومی شود.

کورتولموش از کشورهای ائتلاف بین المللی مبارزه عیله داعش خواست تا در عملیات آزادسازی رقه از دست داعش، از گروه های مخالف محلی حمایت و استفاده کنند و ترکیه تنها در این صورت از عملیات رقه حمایت خواهد کرد.

وی با اشاره به رایزنی دولت ترکیه با مقامات روسیه و آمریکا در این زمینه گفت: تلاش روسیه و آمریکا برای حمایت از یک گروه با هدف تسلط بیشتر بر میدان نبرد و داشتن دست پر در میز مذاکرات، می تواند به گسترش جنگ سوریه و نیز درگیری میان این دو کشور بینجامد.

وی برقراری صلح در منطقه خاورمیانه را منوط به صلح در سوریه دانست و افزود: اگر کشورها به دنبال صلح جهانی هستند، باید بیش از پیش از روند برقراری صلح پایدار در سوریه حمایت کنند.

سخنگوی دولت ترکیه با اشاره به رایزنی مستمر آنکارا با همه طرفهای صاحب نفوذ در سوریه از جمله روسیه، آمریکا و ایران اظهار کرد: به جای در نظر گرفتن منافع قدرت های خارجی، باید بر اساس خواسته مردم سوریه صلح در این کشور برقرار شود.




نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار