لاریجانی:

ماموریت ویژه کمیسیون‌های اقتصادی برای رفع موانع تولید و اشتغال

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و رفع موانع تولید و اشتغال ماموریت ویژه برای روسای 6 کمیسیون اقتصادی و رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی صادر شده است.
کد خبر: ۲۳۲۹۹۳
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۴ - 23March 2017
به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، «علی لاریجانی»، رئیس مجلس شورای اسلامی  روز (پنجشنبه) در ادامه سفر خود به شهرستان ساوجبلاغ استان البرز در حاشیه بازدید از طرح‌های عمرانی در گفت‌و‌گو با خبرنگاران اظهار داشت: امروز کشور نیاز به پرش در حوزه اقتصادی دارد و این نوعی مجاهدت است، کارآفرینان با روحیه انقلابی باید تلاش کنند تا فرهنگ ایثار در حرکت تولیدی کشور هم تاثیرگذار شود.

وی افزود :عجین شدن فکر انقلابی با فکر اقتصادی مدلی در زیست اجتماعی ایجاد می کند که برای کشور ما لازم است و باید قدردان شهیدان باشیم .

رئیس مجلس شورای به تمهیدات قوه مقننه برای رشد اقتصادی در سال 96 اشاره کرد و گفت : به روسای 6 کمیسیون اقتصادی و رئیس مرکز پژوهش های مجلس ماموریت داده ام تا برای ارائه برنامه های منسجم در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی، رفع موانع تولید و رونق اشتغال اقدام کنند.

لاریجانی افزود: به کمیسیون های صنایع و معادن، انرژی، کشاورزی، آب و منابع طبیعی، برنامه، بودجه و محاسبات، عمران و رییس مرکز پژوهش های مجلس ماموریت داده شده تا ضمن بررسی موضوعات مختلف در زمینه اقتصاد مقاومتی، رفع موانع تولید و رونق اشتغال که در بیانات مقام معظم رهبری در روز یکم فروردین مطرح شد به ارائه برنامه های منسجم در جهت تحقق راهبردی و عملیاتی شدن آنها اقدام کنند.

وی تاکید کرد: این کمیسیون ها باید با برنامه ریزی و در اسرع وقت جلسات فشرده ای برای بررسی این موضوعات برگزار کرده و نتایج آن را به اطلاع ملت ایران برسانند.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: به رئیس مرکز پژوهش های مجلس ماموریت داده شد تا با حضور اساتید ،صاحبنظران و منتقدان جلساتی را برای برنامه ریزی و ارائه نقطه نظرات مشورتی به نمایندگان مجلس برگزار کند.

لاریجانی به بیان مهمترین برنامه اجرا شده در سال 95 پرداخت و گفت :سال 95 سال پرکاری برای مجلس بود چند قانون مهم از جمله مواد دائمی برنامه ها که قانون مفصلی بود وضع شد .

وی اظهار داشت : سرمایه گذاری در روستاها، اتخاذ معافیت هایی برای طرح های گلخانه ای، صنایع تبدیلی، احیا معادن متروک در کنار روستاها از برنامه های مجلس شورای اسلامی در سال جدید است.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در بودجه 96 برنامه هایی برای ساماندهی واردات و صادرات داریم و از همه مهمتر پروژه های نیمه تمام با 25 درصد پیشرفت فیزیکی با حمایت دولت و بخش خصوصی و با سرمایه های مردمی تکمیل می شود .

وی افزود: ما بیش از 500 هزار میلیارد تومان پروژه کلنگ زده شده در کشور داریم که نیمه کاره هستند و این در حالی است با شرایط کنونی ما با 30 تا 40هزار میلیارد تومانی که ما برای این طرح ها داریم به سادگی امکان احیا میسر نمی شود و باید از ثروت مردمی برای ساخت آن بهره ببریم .

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه سفر خود به استان البرز امروز به روستای آران از توابع شهرستان ساوجبلاغ آمد و با حجت الاسلام محمد اسماعیل فاضل فرد پدر شهیدان والامقام محمد و علی فاضل فرد دیدار و گفت و گو کرد.

لاریجانی در این دیدار گفت: اگر بخواهیم فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه گسترس پیدا کند باید با عقلانیت صحیح و بر نامه ریزی دقیق سراغ روحیه جهادی برویم که این روحیه امروز می تواند موجب جهش اقتصادی کشور شود.

وی افزود :رهبر معظم انقلاب هم در حفظ روحیه انقلابی تاکید دارند که باعث رشد مادی و هم معنوی جامعه می شود .

بازدید از اجرای ساخت بزرگترین ایستگاه مترو کشور و همچنین نیم مدول اول تصفیه خانه فاضلاب شهر جدید هشتگرد از برنامه های امروز رئیس مجلس شورای اسلامی بود .

استاندار البرز ،فرماندار ساوجبلاغ و جمعی مدیران محلی رئیس مجلس شورای اسلامی را دراین برنامه ها همراهی می کردند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار