بهار کتاب کربلای ایران در ایام نوروز

نمایشگاه کتاب معراج الشهدای اهواز با عرضه بیش از 100 عنوان آثار مکتوب منتشر شده در حوزه ادبیات انقلاب اسلامی و دفاع مقدس همراه با تخفیف 50 درصدی میزبان زائران مناطق عملیاتی دفاع مقدس جنوب کشور است.
کد خبر: ۲۳۲۹۱۳
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۰ - 23March 2017

بهار کتاب کربلای ایران در ایام نوروزبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، همزمان با سفر زیارتی مردم شهید پرور به مناطق عملیاتی کربلای ایران در جنوب کشور، نمایشگاه کتاب معراج الشهدای اهواز با عرضه بیش از 100 عنوان آثار مکتوب منتشر شده در حوزه ادبیات انقلاب اسلامی و دفاع مقدس همراه با تخفیف 50 درصدی میزبان زائران مناطق عملیاتی دفاع مقدس جنوب کشور است که با استقبال بی نظیر زائران راهیان نور در حوزه نشر انقلاب و دفاع مقدس مواجه شده است.

کتاب «سلام بر ابراهیم2» شامل خاطراتی از پرستوی گمنام کانال کمیل، شهید ابراهیم هادی است که در این نمایشگاه رتبه برتر فروش را در روزهای آخر اسفند ماه و روزهای اولیه فروردین ماه به خود اختصاص داده است.

«سلام بر ابراهیم2» زندگینامه‌ای مختصر و 69 خاطره درباره شهید بزرگوار و مفقود الاثر ابراهیم هادی توسط انتشارات شهید ابراهیم هادی منتشر شده است. این نوشتار حاصل بیش از 50 مصاحبه از خانواده، یاران و دوستان آن شهید است. جلد اول این کتاب با استقبال شکوهی در گسترده بین‌المللی همراه بوده و تاکنون به زبان‌های انگلیسی، آلمانی، ژاپنی ترجمه شده است. جلد دوم کتاب «سلام بر ابراهیم»همزمان با چاپ صدم جلد اول، 22بهمن 95 مصادف با سالروز شهادت شهید هادی منتشر شده است.

پرستوی گمنام کانال کمیل، شهید ابراهیم هادی در یکم اردیبهشت ماه سال 36 دیده به جهان گشود و پس از 27 سال زندگی سراسر فراز و نشیب خود، بیست و دوم بهمن سال 61، در عملیات والفجر مقدماتی در منطقه فکه، به درجه رفیع شهادت نائل آمدند و به اجابت دعای خالصانه‌اش در درگاه خداوند، پیکرمطهرش در کربلای فکه گمنام ماند.

از دیگر کتابهای پر فروش این نمایشگاه، در ایام اوج حضور زائران راهیان نور در مناطق عملیاتی جنوب کشور، کتاب «آب هرگز نمی میرد» خاطرات سردار جانباز میرزا محمد سلگی فرمانده گردان 152 حضرت اباالفضل علیه السلام لشکر 32 انصارالحسین علیه السلام نوشته حمید حسام، توسط انتشارات صریر به زیور طبع آراسته شده است و در بهمن ماه سال گذشته به تقریظ مقام معظم رهبری مزین شده است.

«پایی که جا ماند» نوشته سید ناصر حسینی پور، یادداشت‌های روزانه سید ناصر حسینی پور از زندان های مخفی عراق است که توسط انتشارات سوره مهر به بازار نشر عرضه شده است. این کتاب نیز از جمله کتابهای مزین به دستخط رهبری می باشد.

دا، خاطرات سیده زهرا حسینی از جنگ تحمیلی و اوضاع خرمشهر در روزهای آغازین جنگ است. دختری هفده ساله که با شروع جنگ در روز اول مهر سال پنجاه و نه زندگی‏اش دگرگون می‏شود. روایتی باورپذیر، با فضاسازی بی‏نظیر، به گونه‏ای که خواننده خودش را در خیابان‏های شهر خرمشهر می‏بیند و البته حافظه فوق‏‌العاده خانم حسینی. آن چیزی که احترام و تحسین خواننده را برمی‏انگیزد این است که روای داستان کارهایی را انجام می‏دهد که دیگران از انجامش سر باز می‏زنند و شاید آن کارها را کوچک و خوار می‏شمرند. دا، در گویش محلی به معنی مادر است و زهرا حسینی با انتخاب این عنوان خواسته رنج، اندوه، تلاش و مقاومت مادران ایرانی را یادآور شود. این کتاب نیز مزین به تقریظ رهبری می باشد و توسط انتشارات سوره مهر به بازار نشر عرضه شده است.

«روایت زندگی امام خامنه ای» مولف جعفر شیرعلی نیا، ناشر کتاب سایان است. کتاب متن مفصلی دارد و از نظر تصویری نیز، تصاویر زیادی را در بر می گیرد. اثر مذکور ۷۵ سال از زندگی رهبر انقلاب را در بر می گیرد که ۲۵ سال آن مربوط به دوران رهبری ایشان است. همان طور که از عنوان اثر بر می آید، هم مربوط به زندگی و هم زمانه ایشان است و مسائل مستقیم به زندگی ایشان و همچنین موضوعات دیگر را نیز شامل می شود.

کتاب دایره المعارف تاریخ جنگ ایران وعراق، مترجم: بناتریس مارگریت برهاد، حکیمه سقای بی ریا، فاطمه شفیعی، تحقیق و تنظیم کتاب: جعفر شیرعلی نیا، حامد کفاش که توسط نشر سایان به بازار نشر عرضه شده است.

دو کتاب «دختر شینا» و «گلستان یازدهم» نوشته بهناز ضرابی زاده, که توسط انتشارات سوره مهر به زیور طبع آراسته شده و مزین به تقریظ رهبری در سال گذشته شد.

کتاب «دختر شینا» در پویش کتابخوانی «کتاب و زندگی» نیز مورد استقبال قشر کتابخوان حوزه انقلاب و دفاع مقدس نیز بوده است.

کتاب «آن بیست و سه نفر» خاطرات خود نوشت احمد یوسف زاده است که حاوی خاطرات بیست و سه نوجوانان است که توسط ارتش بعث، در عملیات بیت المقدس به اسارت درآمدند و دیکتاتور عراق سعی داشت از این نوجوانان برای ایجاد جنگ روانی علیه ایران استفاده کند. این کتاب نیز مزین به دست خط رهبری می باشد و توسط انتشارات سوره مهر به بازار نشر عرضه شده است.

از دیگر کتاب های پر فروش نمایشگاه کتاب معراج الشهدای اهواز است.

انتهای پیام / 171

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار