همزمان با روز شهید صورت گرفت؛

غبار روبی و عطر افشانی گلزار شهدا در سراسر کرمانشاه

همزمان با 22 اسفندماه مصادف با روز شهید، گلزار شهدای سراسر استان کرمانشاه غبار روبی و عطرافشانی شد.
کد خبر: ۲۳۱۷۰۶
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۳ - 12March 2017

غبار روبی و عطر افشانی گلزار شهدا در کرمانشاهبه گزارش دفاع پرس از کرمانشاه، همزمان با ۲۲ اسفند مصادف با روز شهید، گلزار شهدای شهرهای مختلف استان کرمانشاه توسط مردم و مسئولین غبار روبی و عطر افشانی شدند.

حجت الاسلام هادی عسگری، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه در حاشیه این مراسم در گلزار شهدای کرمانشاه، با اشاره به جایگاه و مقام شهدا در نزد خداوند و مردم اظهار داشت: تکریم شهدا از وظایف جامعه نسبت به ایثارگری آن‌ها است.

وی با بیا اینکه شهدا نیازی به تکریم ما ندارند تاکید و خاطر نشان کرد: جامعه برای حفظ و بقای خود نیازمند ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه با بیان اینکه ۱۵ درصد از شهدا در اسفند ماه به شهادت رسیده اند، گفت: به این مناسبت ۲۲ اسفند توسط شورای انقلاب فرهنگی در سال ۸۳ به نام روز شهید نامگذاری شد.

وی از برگزاری برنامه های متعدد در استان به این مناسبت خبر داد و یادآور شد: غبار روبی مزار شهدا طی امروز یکشنبه (22 اسفند)، نواختن زنگ ایثار و شهادت در ۲۲ مدرسه شاهد استان، کاشت ۹۸۰۰ نهال به یاد شهدای استان، غرس ۲۲ هزار نهال در «سراب قنبر» کرمانشاه و تکریم از خانواده های شهدا و ایثارگران از جمله برنامه های تدارک دیده شده به این مناسبت بود.

حجت الاسلام عسگری، برگزاری مسابقه «نامه ای به یک شهید» با مشارکت آموزش و پرورش استان و مشارکت ۳۰۰۰ دانش آموز در این طرح و ویزیت رایگان مردم توسط پزشکان به عنوان دیگر برنامه این روز در استان کرمانشاه یاد کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار