استاد و محقق عمانی در گفت‌وگو با دفاع‌ پرس:

رسانه‌‌ای سازنده است که تحت تأثیر بازی‌های سیاسی قرار نگیرد/ ایران باید اهمیت اینترنت را جدی بگیرد

پژوهشگر عمانی استفاده ایران از وسایل ارتباطی روز را برای رساندن صدای انقلاب اسلامی به جهان عرب و مقابله با شبهات مطرح شده از سوی معاندان علیه جمهوری اسلامی را ضروری دانست.
کد خبر: ۲۳۰۹۰۲
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۱:۴۰ - 23March 2017

عبدالعزیز عِوَضی استاد دانشگاه و پژوهشگر دینی عمانی در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل دفاع پرس به جایگاه مهم رسانه‌ها در جوامع و اهمیت فاصله گرفتن آن‌ها از بازی‌های سیاسی اشاره کرد و گفت: رسانه‌ها اگر آزاد و متشکل از انسان‌های متفکر و راستگو باشند و گیر بازی‌های سیاسی نیافتند نقش مهمی در جوامع دارند؛ اما اگر تحت تاثیر افراد سیاسی باشند، نه فقط آنان بلکه اگر علمای دین نیز چنین کنند باعث ایجاد مشکل در جوامع اسلامی خواهد شد.

وی با اشاره به اهمیت استفاده از اینترنت و ماهواره به عنوان وسایل مهم خبر رسانی و فعالیت فرهنگی در دوران جدید، استفاده از این ابزارها برای رساندن صدای ملت ایران را مهم برشمرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران باید از این موضوع استفاده کند، زیرا شبهات بسیاری علیه ایران در رسانه‌ها مطرح می‌شود؛ اما با کمال تعجب ایران آنگونه که لازم است، با این موضوع برخورد نمی‌کند.

این استاد عمانی در ادامه به موضوع شبهات مطرح شده از سوی دشمنان ملت ایران در رسانه‌های وابسته به آنان اشاره کرد و گفت: سیاه‌نمایی در مورد موقعیت اهل‌سنت در ایران تا جایی است که هنگامی که عکس مساجد اهل‌سنت در ایران را در فیسبوک منتشر می‌کنم، مردم اهل سنت تعجب می‌کنند و می‌پرسند چگونه چنین چیزی ممکن است.

وی همچنین راه حل مورد نیاز در مورد تقویت فعالیت رسانه‌ای عربی در ایران را اینگونه عنوان کرد: در ایران به میزان زیادی به شبکه‌های ماهواره‌ای عرب‌زبان نیاز است تا ضمن انتقال پیام انقلاب اسلامی به ملل عرب، با شبهات دشمنان مقابله کند. برای مقابله با سلاح دشمن باید از مشابه همان سلاح استفاده کرد. جواب فکر را نیز باید با فکر داد نه با تفنگ.

انتهای پیام/ 421
نظر شما
پربیننده ها