مقدم‌فر در گفت‌وگو با دفاع پرس:

اجازه ندهیم یاد و خاطره شهدا فراموش شود/ مکان‌عمومی با تدفین شهدا به قطب فرهنگی- معنوی تبدیل می‌شود

مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: زمانی‌که یک شهید در مکان عمومی و یا در یک امامزاده‌ای تدفین می‌شود، آن مکان به یک قطب فرهنگی و معنوی تبدیل می‌شود که محل تکیه‌گاه معنوی است.
کد خبر: ۲۳۰۲۰۴
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۱ - 03March 2017

ایجاد یک قطب فرهنگی و معنوی با تدفین شهدا در مکان‌های عمومیحمیدرضا مقدم‌فر مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز با حضور در مراسم تشییع شهید «محمدسعید محققی» در گفت‌وگو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس با اشاره به تشییع شهدای دوران دفاع مقدس همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در سراسر کشور، اظهار داشت: تشییع شهدا، برگزاری یادواره، حضور در راهیان نور و ... از جمله اموری است که امروز می‌تواند فضای معنوی و ارزشی کشور را حفظ کند.

وی افزود: بازگشت شهدای هشت سال دفاع مقدس پس از گذشت حدود 30 سال از آن دوران را باید ارج نهیم و به عنوان یک سرمایه در نظام به آن بها دهیم. مردم نیز با حضور در این مراسمات یاد و خاطره شهدا را زنده نگه می‌دارند.

مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه با تشییع و تدفین شهدا در مکان‌‌های عمومی کمک شایانی به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت می‌کند، گفت: زمانی که یک شهید در مکان عمومی و یا در یک امامزاده‌ای تدفین می‌شود، آن مکان به یک قطب فرهنگی و معنوی تبدیل می‌شود که محل تکیه‌گاه معنوی است.

مقدم‌فر خاطرنشان کرد: نباید اجازه دهیم که یاد و خاطره شهدا در کشور به فراموشی سپرده شود. کتاب، فیلم، اردوی راهیان نور، یادواره و ... ابزاری برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار