خجسته در گفت‌وگو با دفاع پرس:

دشمن دیگر به فکر جنگ «نظامی» نیست/ «مسئولان» باید مثل «مردم» در خط مقدم باشند

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دشمن در شرایط کنونی به فکر جنگ نظامی نیست، گفت: برای مقابله با جنگ نرمی که دشمن علیه ما به راه انداخته است، باید به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در میان جوانان بپردازیم، تا در این جنگ پیروز میدان باشیم.
کد خبر: ۲۲۹۹۵۶
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۱ - 04March 2017
دشمن دیگر به فکر جنگ نظامی نیست/ مسئولان باید مثل مردم در خط مقدم باشند

امیر خجسته، نماینده مردم همدان و فامنین در دوره دهم و نهم مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع پرس اظهار داشت: استکبار جهانی تمام توان خود را برای خنثی کردن فرهنگ ایثار و شهادت به کار گرفته است و در این راستا 256 شبکه علیه جمهوری اسلامی ایران فعالیت می‌کنند. استکبار جهانی تلاش می‌کند فرهنگ ایثار و شهادت را از جوانان کشور ما سلب کند.

وی با بیان اینکه امنیت امروزی کشورمان مرهون رشادت‌ها و ایثارگری رزمندگان دوران دفاع مقدس است، گفت: مجلس شورای اسلامی در برنامه ششم توسعه دولت را موظف کرده است که ترویج فرهنگ و ایثار در جامعه را در اولویت کارهای خود قرار دهد تا این فرهنگ به نسل‌های آینده نیز انتقال پیدا کند. نظام جمهوری اسلامی باید برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و انتقال آن به نسل‌های آینده تلاش و سرمایه گذاری کند چرا که کشور در غیر اینصورت به شدت دچار آسیب خواهد شد.

خجسته با اشاره به اینکه فرهنگ دفاع مقدس، فرهنگ عاشورایی است، تصریح کرد: اگر تفکر و اعتقادات مدیران ارشد نظام برگرفته از فرهنگ عاشورایی و دفاع مقدسی باشد، قطعا این فرهنگ را به زیر مجموعه‌های خود منتقل خواهند کرد؛ اما اگر این فرهنگ در میان مدیران وجود نداشته باشد مطمئنا شاهد برخی بی‌بندباری‌ها در جامعه خواهیم بود. مسئولی که عاری از فرهنگ عاشورایی و دفاع مقدسی باشد حتما به نظام جمهوری اسلامی آسیب خواهد رساند. یکی از الویت‌های مسئولان نظام باید ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باشد.

نماینده مردم همدان در ادامه به سفر راهیان نور که یک سفر معنوی و ارزشمند به مناطق عملیاتی در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و انتقال آن به نسل‌های آینده است اشاره کرد و افزود: رفتن به کربلای ایران تنها به منزله بازید از مناطق عملیاتی نیست. راویان دفاع مقدس باید برای نسل‌های آینده روایت کنند که سردار همدانی‌ها چه فداکاری‌هایی را از خود در این مناطق نشان دادند و اجازه ندادند دشمن یک وجب از خاک کشورمان را به تسخیر در بیاورد.

وی خاطرنشان کرد: جهان در طول تاریخی ملتی مثل ملت ایران را ندیده و نخواهد دید. ملت ایران تا آخرین قطره خون از کشور و ناموس خود دفاع کردند. در زندان‌های بغداد اسرای ما را به شدت شکنجه می‌دادند که به امام خمینی(ره) و انقلاب اهانت کنند؛ اما اسرای ما به‌هیچ عنوان راضی نمی‌شدند این عمل را انجام دهند، حتی اگر در این راه جان خود را از دست می‌دادند. اسرای ایرانی با خون ناخن خود که از سوی شنکنجه‌گرهای عراقی کشیده می‌شدند، در دیوار اردوگاه می‌نوشتند که «أحبک یا خمینی(ره)». کجای تاریخ ما اینگونه افرادی را می‌بینیم.

خجسته در ادامه به رویش فرهنگ ایثار و شهادت اشاره کرد و بیان داشت: ما امروزه شاهد رویش فرهنگ ایثار و شهادت تحت عنوان مدافعان حریم آل‌الله هستیم و این فرهنگ جهانی شده است؛ چرا که جوانان کشورهایی همچون افغانستان، پاکستان، سوریه، عراق، یمن و لبنان از این فرهنگ ایثار و شهادت تأسی گرفته‌اند.

نماینده مردم همدان در ادامه با تاکید بر اینکه مردم در خط مقدم هستند، مسئولان نیز باید مثل آنها گام بردارند، گفت: دشمن فرهنگ مقاومت را می‌خواهد از بین ببرد و برای تضعیف آن میلیارد، میلیارد هزینه می ‌کند اما ما دشمن را بر زمین زدیم. دشمن دیگر به فکر جنگ نظامی علیه ما نیست؛ چرا که راه جنگ و نوع آن را پیدا کرده، دشمن جنگ فرهنگی و نرم علیه ما راه انداخته است. ما باید ایثار کنیم و نوجوانان را با فرهنگ ایثار و شهادت آشنا کنیم تا در جنگ نرم دشمن پیروز میدان باشیم.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار