دبیر ششمین کنگره ادبیات پایداری:

«شهدا» نماد پایداری و مقاومت هستند

دبیر ششمین کنگره ادبیات پایداری گفت: شهدا نماد پایداری و مقاومت هستند که ریشه در بنیاد نهضت حسینی دارند و امنیت و آسایش امروز را مرهون جانفشانی و پایداری شهدا هستیم.
کد خبر: ۲۲۹۷۴۸
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۵ - 28February 2017

به گزارش دفاع پرس از کرمان، «احمد امیری خراسانی» دبیر ششمین کنگره ادبیات پایداری در آیین افتتاحیه این کنگره که در تالار وحدت دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار شد، با اشاره به حضور 18 شهید دوران دفاع مقدس در این کنگره، اظهار داشت: شهدا نماد پایداری و مقاومت هستند که ریشه در بنیاد این نهضت حسینی دارند و امنیت و آسایش امروز را مرهون جانفشانی و پایداری شهدا هستیم.

وی سپس به تشریح سیر تشکیل کنگره ادبیات پایداری پرداخت و گفت: اوایل دهه 80 در جلسات انجمن ادبی دفاع مقدس که در اداره حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان کرمان برگزار شد، طرح  برگزاری کنگره ادبیات پایداری مطرح و اولین کنگره در سال 1384 برگزار شد.

دکتر امیری خراسانی با بیان اینکه دریای عظیم فرهنگ، تمدن و ادبیات مقاومت ما را بر آن داشت تا با نشر و گسترش ادبیات پایداری، نسل جوان را در این زمینه مطلع سازیم، افزود: امروز به همت تعداد زیادی از اساتید دانشگاه های کشور و نیز اداره حفظ آثار و نشر ارزشهای کشور و نیز به برکت خون شهدا ششمین کنگره سراسری ادبیات پایداری در حال برگزاری است.

وی اظهار داشت: کشور ما همیشه در معرض هجوم و تاخت و تاز دشمنان قرار داشته و مردم ما در همه دوران ها در برابر این هجوم ها مقاومت کرده اند و هدف اصلی از برگزاری این کنگره، زدودن غبار از دلاورمردی های نیاکان پاک ماست.

دبیر ششمین کنگره ادبیات پایداری در ادامه گفت: جنگ تحمیلی 8 ساله حماسه های بسیار بزرگ و سترگی را به همراه داشت و گوهرهای ناب و بی نظیری از آن بیرون آمد که اگر چشم دل باز شود این حماسه ها خود را نمایان می کنند.

وی تصریح کرد: حماسه 8 سال دفاع مقدس در واقع گل سرسبد پایداری مردم ایران در برابر اجانب و از آن جهت که برای عامه مردم ملموس تر است و ادبیات پایداری پشتوانه عظیمی برای دانشگاه ها و مراکز علمی ما است.

امیری خراسانی ادامه داد: برای اولین بار رشته ادبیات پایداری در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه شهید باهنر کرمان راه اندازی شد و هم اکنون بیش از 30 دانشگاه و 40 مرکز آموزش عالی در حال تدریس این رشته می باشند و در ضمن مقدمات تدریس دوره دکتری رشته ادبیات پایداری نیز در حال انجام است.

وی افزود: در حاشیه این کنگره سرفصل و منابع درسی رشته ادبیات پایداری در مقطع کارشناسی ارشد با حضور اساتید دانشگاه باهنر و اساتید میهمان مورد بررسی قرار می گیرد و نیز شعبه انجمن استادان زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه باهنر کرمان افتتاح خواهد شد.

استاد ادبیات دانشگاه شهید باهنر پیرامون مقالات ارسالی به دبیرخانه این کنگره گفت: پس از ارسال مقالات از سراسر کشور، شورای علمی با حضور اساتید دانشگاه‌های برتر سراسر کشور و گروه زبان و ادبیات فارسی دانشکده ادبیات تشکیل و مقالات برتر برگزیده شدند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار