مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان کرمانشاه:

واقعه‌ 26 اسفندماه سال 66‌، مظلومیت مردم کرمانشاه را نشان می‌دهد

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه واقعه‌ 26 اسفندماه سال 66‌ را جنایت دشمن بعثی و مظلومیت مردم کرمانشاه دانست و گفت: پناهگاه پارک شیرین کرمانشاه در این روز‌، مورد اصابت موشک قرار گرفت و 76 نفر شهید و 185 نفر زخمی شدند.
کد خبر: ۲۲۹۷۳۵
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۸ - 28February 2017

به گزارش دفاع پرس از کرمانشاه، مرادعلی محمدی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه در نشست برنامه‌ریزی 26 اسفندماه سالروز بمباران پناهگاه پارک شیرین کرمانشاه، اظهار داشت: هم‌اندیشی با مسؤولان فرهنگی برای اجرای باشکوه برنامه‌های این روز انجام شده است.

وی به استفاده از پیشنهادات صاحب‌نظران در این راستا اشاره کرد و ادامه داد: پنجم مرداد‌ماه روز ملی کرمانشاه در تقویم ثبت نشده است که نیاز است شورای فرهنگ عمومی این موضوع را ثبت کند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه گفت: پناهگاه پارک شیرین کرمانشاه در 26 اسفندماه سال 66‌، مورد اصابت موشک قرار گرفت و 76 نفر شهید و 185 زخمی شدند.

وی اضافه کرد: بیشتر شهدا و زخمی‌ها را زنان و کودکانی تشکیل می‌دادند که به‌خاطر در امان ماندن از بمباران‌های رژیم بعث عراق به این مکان پناه برده بودند، غافل از این که موشک دقیقا از هواکش پناهگاه وارد و موجب ویرانی و آتش‌سوزی می‌شود.

این مسؤول با بیان اینکه این جنایت دشمن بعثی و مظلومیت مردم کرمانشاه باید بیان شود، خاطرنشان کرد: کتاب «پناهگاه بی‌پناه» نوشته مهناز فتاحی، بمباران این پناهگاه را از نگاه مردم شهر و از زبان امدادگران هلال‌احمر، نیروهای آتش‌نشانی، بسیجیان‌، نیروهای انتظامی‌، پرستاران‌، اصحاب‌رسانه، بازاریان و اصناف، مردم محله‌، زخمی‌ها و خانواده شهدا و... روایت می‌کند.

وی به تولید انیمیشن، ساختن کلیپ و نماهنگ‌های در رابطه با این موضوع اشاره و بیان کرد: کتاب «پناهگاه بی‌پناه» از سه بخش تشکیل شده است، بخش نخست نگاهی به شرح ماجرا به صورت پژوهشی دارد‌، در بخش دوم خاطرات بازماندگان بمباران پناهگاه بی‌پناه می‌آید و در بخش سوم مستندات و تصاویر در معرض دید قرار گرفته است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار