تحولات یمن؛

جنایت 700 روزه سعودی‌ها در یمن/ بارش 2 میلیون موشک سعودی‌ها بر سر یمنی‌ها

ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی با بیش از 2 میلیون موشک، خمپاره و بمب مناطق مسکونی، زیرساخت‌های حیاتی و مؤسسه‌های دولتی یمن را در تجاوز 700 روزه خود هدف قرار داده‌اند.
کد خبر: ۲۲۹۷۳۴
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۷ - 28February 2017
جنایت 700 روزه سعودی‌ها در یمن/ 2 میلیون موشک سعودی‌ها بر سر یمنی‌هابه گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع پرس، در حالی تجاوز ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی به یمن وارد سومین سال خود می‌شود که تا کنون این ائتلاف در این تجاوز ظالمانه و نابرابر دستاوردی به دست نیاورده و به هیچ‌کدام از اهداف اعلامی خود نرسیده است.

بر اساس گزارش سازمان‌های بین‌المللی فقط نتیجه این تجاوز ظالمانه تخریب زیرساخت‌ها و کشتار ملت بی‌گناه یمنی بوده است.

در آماری که از سوی منابع رسمی در یمن و خارج از یمن تهیه شده، آمده است: 485 هزار و 731 مسجد، دانشگاه، مرکز آموزشی، بیمارستان، درمانگاه، پست برق، مخابرات، بازار، منزل مسکونی، پل، زمین‌های کشاورزی، گاوداری، مرغداری، کارخانه، هتل، راه‌های مواصلاتی، بنادر به‌طور کامل منهدم شده که باید مجددا بازسازی شوند.

این گزارش می‌افزاید:‌ جنگنده‌های عربستان سعودی 500 هزار باب منزل مسکونی یمنی‌ها را به‌صورت کامل منهدم کرده‌اند.

بر اساس آمارهای مؤثق در پی بمباران جنگنده‌ها و ناوهای سعودی 34 هزار و 863 نفر از شهروندان یمنی شهید و مجروح شده‌اند که 10 هزار نفر آنها از میان کودکان و زنان و 25 هزار نفر نیز از میان نوجوانان بوده است.

گفته می‌شود که عربستان سعودی 2 میلیون و 524 هزار و 380 موشک هوا به زمین، بمب خوشه‌ای، فسفوری، حرارتی و ... را بر سر یمنی‌ها ریخته است.

بر اساس این گزارش، سعودی‌ها 105 هزار مرتبه به یمن حمله هوایی انجام داده‌اند؛ که میانگین روزانه آن 150 مرتبه است و در گزارشی که وزارت دفاع آمریکا و انگلیس تهیه کرده تعداد حملات هوایی سعودی‌ها علیه یمن 170 هزار مرتبه است که میانگین روزانه آن 240 بار عنوان شده است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که ملت یمن که تقریبا 700 روز در محاصره هوایی، دریایی و زمینی قرار دارند و در شرایط سخت و مشقت‌باری زندگی می‌کنند؛ 20 میلیون نفر از یمنی‌ها نیاز فوری به کمک‌های انسان‌دوستانه دارند. 2 میلیون نفر از دانش آموزان یمنی از مدرسه و آموزش محروم مانده‌اند. 3 میلیون نفر یمنی نیز از سوء تغذیه رنج می‌برند.

گفته می‌شود که 10 ملیون کودک یمنی نیاز به مراقب‌های بهداشتی دارند. 8 هزار کودک یمنی به دلیل بیماری‌ و عدم معالجه به موقع جان خود را از دست می‌دهند. همچنین منزل مسکونی 3 میلیون شهروند یمنی تخریب شده‌است. 15 ملیون نفر یمنی نیز از گرسنگی به دلیل محاصره همه‌جانبه رنج می‌برند.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها