با حضور مسئول نهاد نمایندگی رهبری؛

آغاز ششمین کنگره «ادبیات پایداری» در دانشگاه شهید باهنر کرمان

آیین افتتاحیه کنگره سراسری «ادبیات پایداری» در تالار وحدت دانشگاه شهید باهنر کرمان با حضور مسئول نهاد نمایندگی رهبری در این دانشگاه برگزار شد.
کد خبر: ۲۲۹۷۰۸
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۳ - 28February 2017

به گزارش دفاع پرس از کرمان، حجت الاسلام علی اصغر حمزه مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه شهید باهنر، در آیین افتتاحیه کنگره سراسری «ادبیات پایداری» در تالار وحدت دانشگاه شهید باهنر کرمان با تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا(س) اظهار داشت: امروز مفتخر به حضور 18 شهید گمنام هستیم و این شهدای سرافراز با حضور خود، فضای دانشگاه را نورانی و معطر کرده اند.

وی افزود: ششمین کنگره ادبیات پایداری را در حالی آغاز می کنیم که شهدای گمنام به عنوان مصداق اکمل پایداری در جوار ما هستند و شهدا در واقع رسم پایداری و استقامت در مقابل دشمن را به ما نشان دادند.

حجت الاسلام حمزه اظهار داشت: نتیجه پایداری شهدای ما امنیت و استقلال امروز ایران اسلامی است و آنها زمانی که کشور، ارزش‌ها و انقلاب ما مورد هجمه گسترده دشمن قرار گرفت استقامت کردند و گمنام شدند تا ایران سرافراز بماند و این درس بزرگ پایداری است.

وی با بیان اینکه پیامبر اسلام(ص) و ائمه در برابر دشمنان خود استقامت و صبوری کردند و شهدا نیز به عنوان بندگان خالص خدا راه معصومین را طی کردند افزود: اگر استقامت و پایمردی شهدا نبود، سرنوشت ملت و کشور ما در وضعیت نامعلومی قرار داشت و استقامت در برابر استکبار، رمز ماندگاری نظام اسلامی است.

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه شهید باهنر افزود: یکی از نتایج بزرگ این کنگره باارزش، برقراری کرسی رشته تخصصی ادبیات پایداری در دانشگاه شهید باهنر است و از آنجا که در این عرصه مقالات و مطالب مفید و با ارزشی عرضه می شود، قطعا وضعیت فرهنگ و ادبیات کشور بهبود پیدا خواهد کرد.

حجت الاسلام حمزه در پایان گفت: شهدا، ایثارگران و جانبازان تلاش کردند نام ایران و انقلاب پابرجا بماند و همه ما بایستی همواره قدردان فداکاریهای این عزیزان باشیم.

گفتنی است در ابتدای برپایی ششمین کنگره ادبیات پایداری، شرکت کندگان با حضور در حسینیه شهدای گمنام دانشگاه شهید باهنر، به 5 شهید آرمیده در این حسینیه ادای احترام کردند.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار