پورمحمدی:

پیشرفت کشور در گرو حضور موثر در فضای مجازی است

وزیر دادگستری گفت: اگر كشور می‌خواهد پيشرفت كند بايد در فضاى فناورى، مجازى و سايبرى حضور موثری داشته باشد.
کد خبر: ۲۲۹۶۸۴
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۹ - 28February 2017
پیشرفت کشور در گرو حضور موثر در فضای مجازی استبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، حجت الاسلام و المسلمین «مصطفی پورمحمدی» وزیر دادگستری در همایش «رویارویی با جرایم سایبری؛ چالش‌ها و راهکارها» اظهار داشت: دنياى سايبر دنياى بزرگ و گسترده‌ای است كه آینده انسان‌ها را تحت تاثير قرار مى‌دهد.
 
وی افزود: فضاى مجازى امروز بر جهان سيطره دارد و حدود 4 ميليارد كاربر فضاى مجازى در دنيا وجود دارد و اين عدد بسيار بزرگی است. در سال‌هاى اخير نيز پهناى باندها گسترده‌تر شده و ابعاد بیشتری از زندگى انسان‌ها را در بر گرفته است.
 
وزیر دادگستری عنوان کرد: اگر از منظر جرم شناسى به اين موضوع نگاه كنيم، تنها نقاط تاريک ديده مي‌شود و اين خطرى براى برنامه ريزى‌ها و راهكارهاى درست، پيشگيرانه و درمانى است.
 
پورمحمدی عنوان کرد: دنياى سايبر بخشى از حقيقت دنيا و هستى است كه وجود دارد و بخشى از رموز خلقت است. دنياى آينده قطعاً بر سايبر تكيه مى‌كند. در دنيايى كه انسان‌ها به دنبال علم آموزى بيشتر هستند، سايبر مهم است. اگر كشور می‌خواهد پيشرفت كند بايد در فضاى فناورى، مجازى و سايبرى حضور موثری داشته باشد و در همین زمینه بايد امنيتى تكوينى داشته باشد و نه امنيتى قراردادى كه امروز حكم فرما است.
 
وی خاطرنشان کرد: امروز جرم انگارى، مجرمان، زندانی‌ها و پرونده‌ها بيشتر شده است كه نشان می‌دهد مشكلى وجود دارد و اين چرخه معيوب است. من درخواست جدى دارم كه در همه حوزه‌ها نگاه‌ها تغيير كند و اين ناآگاهى‌ها برطرف شود و با اين روند به هدف مورد نظر نمی‌رسيم.
 
وزیر دادگستری عنوان کرد: هر تكنولوژى ابزار كنترلى خود را مى‌سازد و ما بايد به نحوى مديريت كنيم تا فضای مجازی آسيب پذيرى كمترى داشته باشيم. سلامت محيط سايبر نبايد فقط از جانب پليس و دستگاه‌هاى مربوط فراهم شود و متخصصين كامپيوتر نيز باید وارد ميدان شوند.
 
پورمحمدی اضافه کرد: ما نبايد عناوين مجرمانه جديد توليد كنيم و بايد در مسيرى گام برداريم كه حتى عناوين مجرمانه قبلى نيز كاهش پيدا كند. ما نبايد در فضاى مجازى جلوگيرى كنيم بلكه بايد براى استفاده درست از آن راهكار دهيم. البته حريم خصوصى افراد نبايد مورد تعرض قرار بگيرد. حقوق بشر و حقوق شهروندى در اسلام و على الخصوص مذهب شيعه بسيار مهم و حياتى است و ما بايد به طور كامل از آن صيانت كنيم.
 
وی در پایان بیان داشت: جوانان امروز ما بسيار باهوش هستند و نبايد با زبان با آن‌ها سخن گفت؛ بايد محدوديت‌ها را با زبان محبت به آن‌ها ابلاغ كرد تا دلنشين‌تر شود. امروز همه بايد پاى كار بيايند تا به سر منزل مقصود برسيم.
 
انتهای پیام/241
نظر شما
پربیننده ها