استاد حوزه و دانشگاه:

در مقابل شهدا نمی‌شود کوتاهی و قدرنشناسی کرد

یک استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر اینکه در مقابل شهدا نمی‌شود کوتاهی کرد، گفت: دعوت همه شهدا به انسان‌ها هدایت‌گری است و راه سعادت انسان‌ها توسل به ثقلین، اطاعت و تبعیت از رهبری نظام جمهوری اسلامی است، تا این انقلاب به انقلاب جهانی ولی عصر(عج) متصل شود.
کد خبر: ۲۲۹۶۸۳
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۳ - 28February 2017

به گزارش دفاع پرس از مازندران، حجت‌الاسلام ابراهیم یعقوبیان استاد حوزه و دانشگاه در مراسم وداع با شهید گمنام هشت سال دفاع مقدس که در حسینیه «ثارالله» سپاه آمل برگزار شد، با بیان اینکه در علوم مختلف از مسئولیت‌پذیری تعریف گوناگونی ارائه و از نگاه‌های مختلف بحث مسئولیت‌پذیری مطرح شده، اظهار داشت: در مباحث دینی ما، از آیات و روایات بر امر مسئولیت‌پذیری به این نتیجه می‌رسیم که همه هویت و غیرت به یک معنی مسئولیت‌پذیری برمی‌گردد و در شان مقدس اسلام، انسانی که مسئولیت‌پذیر نباشد، شناخته نیست.

وی با تاکید بر اینکه برای رسیدن به یک جواب قانع برای مسئولیت‌پذیری بر یک چیز آن هم انسان موجودی مسئولیت‌پذیری است برمی‌گردد، عنوان کرد: انسان با مسئولیت‌پذیری به ارتقاء، عظمت و تعالی دست می‌یابد و فعالیت انسان بر همین اصل مسئولیت‌پذیری است.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه دایره مسئولیت‌پذیری را حضرت زهرا(س) بسیار گسترده معرفی کردند و امروز اگر همه ما و شیعه حیات داریم به برکت قبر مخفی صدیقه طاهره است، یادآور شد: در منطق بی بی دو عالم در زندگی همه ما در مقابل خدا و قرآن، عترت، حقیقت و انسانیت مسئول هستیم و این مسئولیت‌پذیری فردای قیامت ما را نگه می‌دارد و بازخواست می‌کند.

حجت‌الاسلام یعقوبیان ادامه داد: صدیقه طاهره(س) در هنگام مرگش فرمودند که «بگذارید قبر من پنهان باشد تا عاملی برای هدایت دل‌های انسان‌ها باشد»؛ این سر مخفی ماندن قبر حضرت زهرا(ع) موجبی بر هدایت انسان‌ها و این منطق حضرت زهرا(س) است.

وی با اشاره به اینکه بعد از گذشت سال‌ها، آوردن این بدن‌ها به نوعی برای هدایت‌گری ما انسان‌ها است، تصریح کرد: استخوان‌هایی که بوسه شده همسران، پدران و مادران چشم‌انتظاری هستند که بعد از گذشت سال‌ها از دل خاک پیدا می‌شوند تا در این دنیای پرفتنه و پرغوغا بگویند که ای مردم همچنان دل‌هایتان متوجه امیرالمومنین و فرزندان علی باشد و سر سفره امام و شهدا باشید.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه باید فدای این بدن‌ها شد که حتی در قعر خاک نیز حافظ و نگهدار دین هستند، ادامه داد: هر یک از ما در مقابل دین، خون شهدا و امام و تمام لحظات زجرآور خانواده‌های شهدا مسئولیت داریم و نمی‌شود کوتاهی، تنبلی و قدرنشناسی کرد.

حجت‌الاسلام یعقوبیان با تاکید بر اینکه در مقابل شهدا نمی‌شود کوتاهی کرد و این استخوان‌ها هدایت‌گر جان‌ها هستند، اظهار کرد: دعوت همه شهدا به انسان‌ها هدایت‌گری است و راه سعادت انسان‌ها توسل به ثقلین، اطاعت و تبعیت از رهبری نظام جمهوری اسلامی است تا این انقلاب به انقلاب جهانی ولی عصر(عج) متصل شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار