سردار باقرزاده:

29 خلبان شهید دفاع مقدس، مفقودالاثر هستند

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح گفت: هنوز 29 خلبان شهید مفقودالاثر داریم که همچنان باید برای کاوش پیکرهایشان تلاش و دعا کنیم.
کد خبر: ۲۲۹۶۶۸
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۸ - 28February 2017
29 خلبان شهید دفاع مقدس، مفقودالاثر هستندبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار سرتیپ «سیدمحمد باقرزاده» فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در مراسم تشییع و خاکسپاری پیکرهای مطهر 2 شهید گمنام دوران دفاع مقدس در پایگاه شکاری - ترابری شهید لشکری نیروی هوایی ارتش ضمن تقدیر و تشکر از مجموع تلاش‌های نهاجا در خصوص تکریم شهدا، اظهار داشت: هنوز 29 خلبان شهید مفقودالاثر داریم که همچنان باید برای کاوش پیکرهایشان تلاش و دعا کنیم.
 
وی افزود: شهدا صدق در وفا داشتند و با تاسی از ائمه اطهار(ع) و جانفشانی تلاش کردند تا دین خدا را حفظ کنند. شهدا کوتاه‌ترین و مخلصانه‌ترین راه را برای رسیدن به خدا انتخاب کردند. آنان تنهایی خود، وحشت خود و ضعف و فناپذیری خود را با مصاحبت، انس و بقای الهی چاره کردند.

سردار باقرزاده با بیان اینکه تکریم و تشییع شهدا یک توفیقی الهی و یک فرصت است که باید قدر آن را بدانیم، گفت: باید در مسیر شهدا گام برداشته و تکاپو داشته باشیم تا به آنان وصل شویم. 
 
فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح خدمت به شهدا را هم فرصتی در جهت رسیدن به صاحب مکتب عاشورایی شهادت دانست و بیان داشت: امروز خدای متعال توفیق داد در کنار همرزمان عزیزم حضور پیدا کنم. ما امروز در مسیر کسانی هستیم که بی تردید بهشتی هستند، و در نزد پروردگارشان آبرومندند.
 
وی در خصوص تفحص پیکر این 2 شهید گمنام گفت: یکی از لشکر 28 سنندج بود که در کردستان عراق پیدا شد و دیگری از نیروهای پشتیبانی عملیات والفجر 8 بود که پیکر مطهرش در ام الرصاص عراق پیدا شد.

سردار باقرزاده افزود: این‌ها به پیمانی که با خدا بسته بودند، وفادار ماندند و پیامشان به ما این بود که اگر سعادت می‌خواهید، مسیر آن ولایتمداری و اطاعت از رهبری است.

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح گفت: امروز نیروی هوایی، نیروی زمینی، نیروی دریایی و اقشار مختلف برای تعالی ملت در پشت سر رهبری معظم حرکت می‌کنند.

وی با بیان اینکه شهدا ستاره‌های هدایت هستند، یادآور شد: در همین سال‌های اخیر نزدیک به 50 نفر در جریان عملیات‌های تفحص به شهادت رسیدند.

سردار باقرزاده در ادامه با بیان خاطره‌ای از دیدارش با یک ژنرال روسی، گفت: این ژنرال روسی در جریان تشییع شهدای دفاع مقدس چند نکته را به من یادآور شد، اول اینکه باز هم از این جوا‌ن‌ها تربیت کنید، دوم اینکه اگر شهدا نبودند از دین شما خبری نبود و سوم اینکه اگر شما هم کار تفحص شهدا را انجام ندهی، هزاران جوان هستند که حاضرند این کار را بکنند.

وی در پایان گفت: تا جنازه‌ای هویت و ایرانی بودنش احراز نشود در مسیر تشییع قرار نمی‌گیرد.

انتهای پیام/221
نظر شما
پربیننده ها