در پی حمله موشکی؛

جانشین «ایمن الظواهری» به هلاکت رسید

گروه معارض موسوم به «دیده‌بان حقوق بشر سوریه» از هلاکت «ابوالخیر المصری» جانشین فرمانده شبکه جهانی القاعده در حمله به خودروی در استان ادلب سوریه خبر داد.
کد خبر: ۲۲۹۶۴۵
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۱ - 28February 2017
به گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع پرس به نقل از سی‌ان‌ان، گروه معارض موسوم به دیده‌بان حقوق بشر سوریه، که در لندن مستقر است، خبر داد که «عبدالله محمد رجب عبدالرحمان»، ملقب به «ابوالخیر المصری» جانشین ایمن الظواهری و فرمانده دوم شبکه جهانی تروریستی القاعده روز یکشنبه در حمله‌ای موشکی به خودروی وی در نزدیکی روستای «مستومه» در استان ادلب سوریه به هلاکت رسیده است.

دو نفر از مقامات آمریکایی مدعی شده‌اند که حمله موشکی به خودروی ابوالخیر المصری توسط ارتش آمریکا و با کمک سازمان اطلاعات این کشور انجام شده است.

بسیاری از فعالان معارض و تروریست سوری نسبت به خبر هلاکت المصری واکنش نشان دادند. «عبدالله المحیسنی» قاضی شرعی و مفتی «جبهه فتح الشام» (النصره سابق)، که از شخصیت‌های برجسته نزدیک به القاعده است، در پیامی گفت: «خداوند ابوالخیر را در بهشت خود جای داده و ما را با او محشور کند!»

اگرچه سازمان موسوم به دفاع مدنی سوریه (کلاه‌سفیدها) از کشته شدن دو نفر طی یک حمله موشکی در حومه ادلب بدون ذکر نام آن‌ها خبر داد، اما بیشتر شخصیت‌های نزدیک از اینکه یکی از دو نفر کشته شده ابوالخیر بوده است، خبر داده‌اند.

شایان ذکر است که این تروریست مصری‌الاصل در سال 2005 از سوی دولت آمریکا به دلیل مشارکت در اقدامات تروریستی نظیر حضور گسترده در فعالیت‌های تروریستی در پاکستان و افغانستان، قبل از یازده سپتامبر، تحت تعقیب قرار گرفته و سال گذشته میلادی به همراه 81 نفر دیگر در لیست تحریم‌های سازمان ملل ثبت شده بود.

انتهای پیام/421

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار