طبق مصوبه مجلس؛

موسسات آموزشی برای تکمیل طرح‌های عمرانی تسهیلات می‌گیرند

براساس مصوبه مجلس، موسسات آموزشی و پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری می‌توانند جهت تکمیل طرح‌های تملک دارایی سرمایه‌ای خود از بانک‌ها تسهیلات دریافت کنند.
کد خبر: ۲۲۹۶۳۵
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۴ - 28February 2017
موسسات آموزشی برای تکمیل طرح‌های عمرانی تسهیلات می‌گیرند

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز(سه‌شنبه، 10 اسفند) پارلمان و در جریان بررسی جزئیات لایحه بودجه سال 1396 کل کشور، با اکثریت آرا بندهای تبصره 9 این لایحه را تصویب کردند.

براساس بند (الف) تبصره 9 لایحه بودجه 96، به دانشگاهها و مؤسسات آموزشی و پژوهشی و پارکهای علم و فناوری اجازه داده می‌شود تا سقف درآمد اختصاصی سال 1395 نسبت به أخذ تسهیلات از بانکها اقدام کنند و در جهت تکمیل طرحهای تملک داراییهای سرمایه‌ای خود استفاده کنند و نسبت به بازپرداخت اقساط از محل درآمد اختصاصی خود اقدام کنند.

نمایندگان مجلس در ادامه این جلسه با اکثریت آراء با بند (ب) تبصره 9 لایحه بودجه 96 نیز موافقت کردند.

در بند (ب) تبصره 9 لایحه بودجه 96 صندوق‌های رفاه دانشجویان وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه آزاد اسلامی موظف شدند وجوه حاصل از بازپرداخت وامهای شهریه سالهای 1385 تا  1393 را به حساب درآمد عمومی کشور، موضوع ردیف 160160 واریز کنند. درآمد حاصله تا سقف نهصد میلیارد ریال از محل ردیف 141-530000 جدول شماره (9) این قانون اختصاص می‌یابد تا به عنوان کمک به افزایش سرمایه‌ صندوق رفاه دانشجویان منظور شود.

براساس بند (ج) تبصره 9 لایحه بودجه 96، نیز مقرر شد صددرصد وجوه اداره‌ شده پرداختی از سال 1385 تا سال 1395 به صندوق‌های رفاه دانشجویان وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان کمک جهت افزایش سرمایه صندوق‌های رفاه دانشجویی تلقی میشود. وجوه حاصل از بازپرداخت وامهای مذکور و همچنین سایر منابع ناشی از فعالیت‌های‌ صندوق تا سقف یازده هزار و سیصد میلیارد ریال در قالب درآمد اختصاصی برای پرداخت مجدد به دانشجویان به مصرف میرسد.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار