رزمایش دریایی ولایت-11/

جدیدترین اژدر نیروی دریایی ارتش با عنوان «والفجر» شلیک شد + فیلم

جدیدترین اژدر نیروی دریایی راهبردی ارتش با نام «والفجر» برای اولین بار با موفقیت از زیردریایی غدیر شلیک شد.
کد خبر: ۲۲۹۶۳۳
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۹ - 28February 2017
جدیدترین اژدر نیروی دریایی ارتش با عنوان «والفجر» شلیک شدبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، در روز پایانی رزمایش بزرگ دریایی ولایت 95، زیردریایی‌های اعزامی به منطقه عمومی رزمایش و مستقر در فاصله 100 کیلومتری از ساحل با بهره‌گیری از سامانه‌های شناسایی نسبت به کشف و رهگیری اهداف شناور سطحی اقدام و با شلیک اژدرهای ضد سطحی عملیات انهدام یگان‌های شناور هدف را با موفقیت انجام دادند.

براساس این گزارش، طی این عملیات، اژدر «والفجر» جدیدترین اژدر نیروی دریایی راهبردی ارتش برای اولین بار با موفقیت از زیردریایی «غدیر» شلیک و هدف شناورش را منهدم کرد.

همچنین در این روز از رزمایش، بالگردهای ضد زیردریایی یگان هوادریای نیروی دریایی راهبردی ارتش در طول گشت‌زنی با بهره‌گیری از سامانه‌های ردگیری زیردریایی‌ها، ضمن کشف اهداف زیرسطحی مستقر در محدوده رزمایش با پرتاب اژدرهای بهینه سازی شده توسط جهاد خودکفایی این نیرو نسبت به انهدام آن‌ها اقدام کردند.

همزمان یک فروند بالگرد دریایی که به دو سامانه راکت انداز و مسلسل تجهیز شده است، نسبت به تیراندازی و پرتاب راکت علیه اهداف شناور اقدام کرد.

در این مرحله از رزمایش انواع پهپادهای ساحل پایه و دریاپایه نیروی دریایی راهبردی ارتش طی عملیات‌های روزانه و شبانه با اشراف کامل به منطقه عمومی رزمایش از تنگه هرمز، دریای عمان، شمال اقیانوس هند و تنگه باب المندب تا مدار 10 درجه نسبت به شناسایی تمامی یگان‌های دشمن فرضی در خارج از آب‌های سرزمینی اقدام و اطلاعات کسب شده را در اختیار یگان‌های مربوطه قرار دادند.
 
 
انتهای پیام/211
نظر شما
پربیننده ها