دفاع پرس گزارش می‌دهد؛

آل سعود و رژیم صهیونیستی؛ اعلام عادی‌سازی روابط و نیرنگ راهبردی

رژیم صهیونیستی تلاش می‌کند از اموال کشورهای حاشیه خلیج فارس برای مقابله با سوریه، ایران و حزب‌الله استفاده کند و به همین دلیل به دنبال عادی سازی روابط با برخی از دولت‌های عربی است که این بهبود روابط یک نیرنگ راهبردی به شمار می‌رود.
کد خبر: ۲۲۹۶۱۳
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۵ - 28February 2017
به گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع پرس، با گذشت زمان و مرور وقایع گذشته، حقیقت‌های جدیدی در برابر دیدگان ما روشن می‌شود، که چه توطئه‌ها‌ و دسیسه‌هایی علیه ما در غرب آسیا در حال شکل‌گیری است. کاش حرف و حدیث‌هایی که سال‌هاست باعث ناراحتی و نگرانی ما شده‌است، صحت نداشت؛ حرف و حدیث‌هایی که خبر از دیدار برخی از مقامات کشورهای عربی- اسلامی با رژیم صهیونیستی و امضای توافقنامه‌های صلح بین طرفین و عادی‌سازی روابط می‌دهد.

این روزها به صورت علنی و غیر علنی خبری از گوشه و کنارها شنیده می‌شود که حجم همکاری سعودی‌ها با صهیونیست‌ها در تمام سطوح مخصوصا در حوزه‌های اقتصادی و نظامی رو به افزایش است و میزان قرارداد‌هایی که بین این دو رژیم کودک‌کش منعقد شده‌است به میلیاردها دلار می‌رسد.
 
آل سعود تلاش می‌کند تا حدی که می‌تواند، قراردادهایی را که با رژیم صهیونیستی منعقد می‌کند، مخفی نگه دارد و رسانه‌ای نکند. آل سعود به هیچ عنوان حرفی از این قراردادها به میان نمی‌آورد؛ چرا که از بحران‌های داخلی و تبعات آن می‌ترسد؛ آشوب‌هایی که پیامد‌های ناگواری برای مقامات سعودی به بار می‌آورد، مخصوصا اینکه عربستان سعودی از ضعف اقتصادی و میزان بالای بدهی رنج می‌برد؛ بحران‌هایی که در نتیجه دخالت و مشارکت سعودی‌ها در جنگ‌های «لیبی»، «سوریه»، «عراق»، «افغانستان»، «سومالی»، «سودان»، «نیجریه» و «الجزائر» که هزینه یک‌هزار میلیارد دلاری برای آنها در پی داشته، به وجود آمده است.

در راستای همکاری رژیم سعودی با رژیم صهیونیستی وزارت جنگ صهیونیست‌ها اخیرا اعتراف کرده است که این رژیم قسمتی از تولیدات الکترونیکی و سایبری خود را در راستای توسعه تجهیزات امنیتی و اطلاعاتی سعودی‌ها به این کشور صادر کرده که این قرارداد با درخواست سعودی‌ها صورت گرفته است.

سعودی‌ها دو سال پیش با شرکت «این‌تی‌یو‌ویو» اسرائیلی که در زمینه توسعه تکنولوژی‌های ضد سایبری فعالیت‌ می‌کند، قراردادی را امضاء کرده‌اند که پس از تایید و تصویب وزارت جنگ رژیم صهونیستی تولیدات درخواستی سعودی‌ها به آنها ارسال شده است.

در همین خصوص «شموئیل بار» مؤسس شرکت «این‌تی‌یو‌ویو» (IntuView) در گفت‌وگو با خبرگزاری آمریکایی «بلومبرگ» اظهار داشت: دو سال پیش برخی از مسئولان سعودی به منظور خرید تجهیزات اطلاعاتی که آنها را در ردیابی شهروندان سعودی در شبکه‌های اجتماعی کمک کند، پیش بنده آمده بودند.  

سؤال اینجاست که چرا صهیونیست‌ها به صورت مستمر روابط خودشان را با سعودی‌ها اعلام می‌کنند؟ مقامات صهیونیستی خلاف مسئولان سعودی از هر مناسبتی سوء استفاده می‌کنند تا نزدیکی دیدگاه و نظرات خود با دولت‌های حاشیه خلیج فارس را اعلام کنند؛ علاوه بر این می‌بینیم که روزنامه‌های صهیونیستی نیز به صورت مستمر از دیدارهایی که مسئولان سعودی با صهیونیست‌ها داشته‌اند، خبر می‌دهند و از معامله‌هایی که بین آنها صورت گرفته، پرده برداری می‌کند.

مشخص است که مسئولان صهیونیستی براساس منافع متقابل بین حکومت‌های حاشیه خلیج‌فارس و تل‌آویو به بهره برداری از این روابط روی می‌آورند؛ چرا که آنها این منافع را به عنوان یک فرصت تاریخی و و راهبردی برای خود به حساب می‌آورند.

طرح این موضوع از سوی پایگاه صهیونیستی «دیفنس» که مسائل امنیتی و نظامی را گزارش می‌کند، صورت گرفت. این پایگاه اعلام کرد که عربستان یکی از مهم‌ترین دولت‌های وارد کننده تولیدات صهیونیستی مخصوصا تجهیزات نظامی- امنیتی است.

این پایگاه در ادامه نوشت که تولیدات رژیم صهیونیستی به کشورهای عربی و اسلامی دیگری که با این رژیم روابط دیپلماتیک ندارند، نیز صادر می‌شود.

پایگاه صهیونیستی «دیفنس» همچنین اعلام کرد که وزارت دفاع عربستان سعودی موافقت کرده است که قراردادی با رژیم صهیونیستی در زمینه خرید تجهیزات سایبری از این رژیم منعقد کند؛ لذا این خبر نشان می‌دهد که اظهارات بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی که اخیرا اعلام کرده است در صدد همکاری امنیتی با دولت‌های عربی- اسلامی هستند، بیهوده‌ و یاوه‌گویی نیست!

امضای قرارداد‌های سری بین رژیم صهیونیستی و کشورهای حاشیه خلیج فارس مسئله جدیدی نیست؛ البته هر از گاهی بخشی از این قراردادها لو می‌رود. آخرین قراردادی که لو رفت، طرح شرکت «ای‌جی‌تی» بود که توسط «ماتی کوخافی» که از طریق این شرکت اقدام به اجرای طرحی در امارات متحده عربی در زمینه حفاظت از مرزها و چاه‌های نفتی کرد. اجرای این طرح چند سال طول کشید که شرکت‌‌های صهیونیستی در اجرای آن سهم بسزایی داشتند.
 
روزنامه فایننشیال تایمزانگلیسی اعلام کرد که یک تاجر یهودی به اسم «مولس کین» در مزایده خصوصی سازی شرکت نفتی آرامکو سعودی برنده شده است. این تاجر روابط زیادی با مقامات صهیونیستی دارد. شرکت آرامکو از گران‌ترین و بزرگترین شرکت‌های نفتی در جهان است که ارزش این شرکت از شرکت آمریکایی اپل بالا است که قیمت تقریبی این شرکت مبلغی حدود دو هزار میلیارد دولار است.

بر اساس گزارش الوقت، رژیم صهیونیستی با تمام امکاناتی که در دست دارد، تلاش می‌کند از اموال کشورهای حاشیه خلیج فارس مخصوصا عربستان برای مقابله با سوریه، ایران و حزب‌الله استفاده کند؛ همانطور که عربستان را به کار گرفته تا رژیم‌های عربی را برای مقابله با ایران متحد کند. علاوه بر این حمایت مستقیم آل سعود از گروه‌های تروریستی مثل «القاعده»، «داعش» و «جیش الاسلام» به صورت مستقیم نیز به نفع رژیم صهیونیستی است.

انتهای پیام/ 411
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار