تلاش آمریکا برای گسترش حضور نظامی در منطقه؛

مقام ارشد نظامی آمریکا با مقامات لبنان دیدار کرد

فرمانده نیروهای آمریکا در سفر به لبنان و دیدار با مقامات این کشور درباره کمک نظامی آمریکا و اوضاع سوریه تبادل‌نظر کرده است.
کد خبر: ۲۲۹۶۱۰
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۳ - 28February 2017

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس به نقل از پرس‌تی‌وی، فرمانده نیروهای آمریکا در خاورمیانه با مقامات عالی‌رتبه لبنان دیدار و گفت‌وگو کرده است.

ژنرال ژوزف وُتل، رئیس ستاد مرکز فرماندهی آمریکا، روز گذشته بعد از ورود به بیروت، پایتخت لبنان، با میشل عون رئیس‌جمهور، سعد حریری نخست‌وزیر، و یعقوب صراف، وزیر دفاع، این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

واشنگتن از سال 2006 میلادی تاکنون، بیش از یک میلیارد دلار به لبنان کمک نظامی کرده است.

همچنین گفته می‌شود به‌تازگی در سفری محرمانه به شمال سوریه، با گروه‌های معارض در این کشور جنگ‌زده دیدار کرده‌است.

وتِل که بر عملیات ارتش آمریکا علیه مواضع گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه نظارت دارد، روز جمعه از شهرهای کوبانی و رقه بازدید و با فرماندهان گروه موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه (SDF)، که ائتلافی از نیروهای کرد، عرب و ترکمن است، دیدار کرد.

این اقدام در حالی صورت گرفت که واشنگتن اعلام کرده بود در حال بررسی اعزام نیروی زمینی به سوریه است.

به گفته طلال سلو، سخنگوی «نیروهای دموکراتیک سوریه» (SDF)، وتل در این نشست چندساعته، درباره حملات و عملیات ستیزه‌جویان در رقه و همچنین راه‌های گسترش همکاری و پشتیبانی، بحث و تبادل‌نظر کرد.

وتِل همچنین با مقامات ترکیه دیدار و گفتگو داشته است. روابط واشنگتن با نیروهای دموکراتیک سوریه ناخرسندی  آنکارا را برانگیخته است.

گفته می‌شود حدود دوسوم از 30 هزار شبه‌نظامی «نیروهای دموکراتیک سوریه»، از یگان‌های مدافع خلق کُرد هستند. آنکارا این گروه را گروهی «تروریستی» خوانده است.

ترکیه از اوت 2016 به بهانۀ عقب راندن شبه‌نظامیان کرد و تروریست‌های داعش از مناطق مرزی خود با سوریه، عملیات نظامی در این کشور عربی را آغاز کرد.

انتهای پیام/421

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار