معاون استاندار قم:

مقطع شهادت شهدای بی نشان و مدافع حرم متفاوت اما اهداف شان یکی است

معاون استاندار قم با اشاره به تشییع همزمان شهدای بی نشان و مدافع حرم گفت: مقطع زمانی شهادت این بزرگواران متفاوت اما اهداف مقدس شان یکی است.
کد خبر: ۲۲۹۵۰۶
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۱ - 27February 2017

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از قم، احد جمالي در جلسه هماهنگي تشييع و خاکسپاری شهداي بي نشان و پنج شهيد مدافع حرم استان قم، اظهار داشت: نامگذاری شهدای گمنام به نام «شهدای بی نشان» موضوعی بود که در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان از سوی مدیرکل حفظ آثار قم مطرح شد و مورد تصویب شورا قرار گرفت.

وی با اشاره به تشییع همزمان شهدای بی نشان و مدافع حرم در سالروز شهادت حضرت زهرا(س) عنوان کرد: مقطع زمانی شهادت این بزرگواران تفاوت می کند اما در واقع اهداف مقدس شان یکی است.

معاون استاندار قم با بيان اينكه امروز هرگونه عملكرد مسئولين در رسانه ها منعكس مي شود و مردم در جريان آن قرار مي گيرند افزود: شهداي بي نشان بدون كوچكترين چشمداشت و بدون اينكه حتي هويت جسمي شان معرفي شود در دفاع از اسلام و سرزمين خود جانشان را فدا كردند.

جمالي همچنين مسير مدافعين حرم را در امتداد شهداي دفاع مقدس دانست و افزود: اين عزيزان هزاران كيلومتر دورتر از وطن خود به دفاع از آرمان ها مي پردازند.

معاون استاندار قم افزود: آسايش و امنيت مردم مرهون مجاهدت هاي اين بزرگواران است و اميدواريم در جهان آخرت شرمنده اين بزرگواران نباشيم و تعظیم شهدا وظیفه اخلاقی، شرعی و ملی همه ما است.

وي با اشاره به برنامه هاي تشييع شهداي بي نشان و مدافع حرم خاطرنشان كرد: همه دستگاه هاي اجرايي بايد براي برگزاري هر چه باشكوه تر اين مراسمات بسيج شوند و با تشییع باشکوه، بر عظمت این روز بزرگ بیفزایند.

جمالی در پایان تاکید کرد: تشییع شهدا سخن گهربار "ما رایت الا جمیلا" از حضرت زینب(س) در مقابل یزید را تداعی می کند.

مراسم تشييع شهداي بي نشان و مدافع حرم استان قم همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) از مسجد امام حسن عسگري (ع) به سمت حرم مطهر كريمه ي اهل بيت (س) برگزار خواهد شد و پس از اقامه نماز و عزاداری، دو شهيد در شهر جعفريه، يك شهيد در پرديسان و دو شهيد در دانشگاه حضرت معصومه(س) و پنج شهيد مدافع حرم حضرت زبنب(س) نیز در گلزار بهشت معصومه(س) تدفين خواهند شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار